بنی هاشمنژاد، فرزانه (1375). تحلیل کمی محتوای مطالب مذهبی در مطبوعات کودک و نوجوان. سالنامه مطبوعات کودک و نوجوان، 1(1)، 29-46.
جهانشاهی، ایرج (1384). محصولات کمک آموزشی: معرفی انتشارات آموزشی ناشر مجلات پیک جزیره دانش. قابل دسترس در www.jazirehdanesh.com/printme-6.117.209.fa.htm. تاریخ بازدید 13 دی 1396
حسینزاده، منصور (1370). تاریخ مجلات کودکان، جلد اول: از آغاز تا پیروزی انقلاب اسلامی. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
حسینی مزینان، اعظم السادات (1392). تحلیل محتوای کتاب فارسی (مهارهای خوانداری) ششم دبستان به منظور بررسی قابلیت تفکر خلاق. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتی.
دهخدا، علیاکبر (1339). لغتنامه. تهران: سیروس.
رضاپور، یوسف (1378). بررسی تحلیلی و تطبیقی کتابهای درسی پایه سوم دوره ابتدایی با مؤلفههای خلاقیت. فصلنامه علمی-پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا، 9(30)، 71-94.
شهرآرای، مهرناز؛ مدنیپور، رضا (1375). سازمان خلاق و نوآور. دانش مدیریت، 33 و 34، 39-48.
صالحیعمران، ابراهیم؛ چهارباشلو، حسین (1389). تجزیه و تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره آموزش ابتدایی بر مبنای مؤلفههای خلاقیت به عنوان یکی از راههای پرورش خلاقیت دانش آموزان. سومین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی، TRIZ و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران، تهران، پژوهشکده علوم خلاقیتشناسی، نوآوری و TRIZ http://www.civilica.com./Paper-ICIC03-ICIC03_005.html
فتاحی، رحمت الله؛ منصوریان، یزدان؛ ارسطوپور، شعله (1389). مدیریت نشریههای ادواری: جنبههای نظری و کاربردی در گزینش، فراهم آوری، سازماندهی و ارائه خدمات ادواریها (چاپی و الکترونیکی). تهران: دبیزش.
فیشر، رابرت ( 1385). آموزش و تفکر. ترجمه فروغ کیانزاده. اهواز: رسش.
کاشفیخوانساری، سیدعلی (1380). مطبوعات کودک و نوجوان: چند مقاله درباره مسائل نشریات کودک و نوجوان. تهران: سروش.
کریمی، حسین (1387). بررسی تحلیلی محتوای کتابهای شکوفه 1 و 2 و 3 ویژه دانش آموزان دوره آمادگی استان کردستان بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد. پایاننامه منتشر نشده کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی.
مالکی، سمانه (1393). بررسی مؤلفههای خلاقیت در داستانهای کودکان منتشر شده بین سالهای 87-90 بر اساس الگوی گیلفورد. پایان نامه منتشرنشده کارشناسی ارشد. دانشگاه قم، دانشکده ادبیات و علومانسانی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی.
محمدی، محمدهادی؛ قایینی، زهره (1392). تاریخ ادبیات کودکان ایران: ادبیات کودکان در روزگار نو 1300-1340، نشریههای کودک و نوجوان (جلد6، 619-731). تهران: مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، چیستا.
محمدی، ندا؛ عصاره، علیرضا؛ امام جمعه، محمدرضا؛ رضایی، عیسی (1392). تحلیل محتوای کتابهای آموزش هنر دوره راهنمایی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 7(3)، 95 - 112.
مرعشی، منصور (1372). بررسی تطبیقی پرسشها و تکالیف کتب درسی علوم تجربی دوره ابتدایی با عوامل خلاقیت گیلفورد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی.
مظفریکاکاوند، آناهیتا. (1376). بررسی جایگاه کودک در مطبوعات ایران. پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، 9، 98 -101
نادران، الیاس؛ عبدلی، گیلدا (1380). جایگاه مطبوعات در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی. رسانه، 12(1)، 74-81.
References
Alagha, F., Farajollahi, M., & Shahmohammadi, N. (2014). The content analysis of the experimental science book of the second grade of a guidance school based on the amount of attention to the areas of creativity and implementing Guilford’s mental exercise. Procedia-social and behavioral sciences, 114, 148-153.
Banihashem Nezhad, F. (1996). Quantitative religious content analysis of children and adolescents periodicals. Yearbook for Children and Adolescents Periodicals, 1(11), 29-46. (in Persian)
Dehkhoda, A. A. (1960). Dictionary. Tehran: Sirus. (in Persian)
Dulama, E. M., Alexandru, D., & Vanea, C. (2010). Studying the degree of preschool children's drawings. Acute didactics napocensia. International center for studies in creativity, 3(4), 85-96.
Eisner, E. W. (1994). Educational imagination: on the design and evaluation of school programs (3rd ed.). New York: Macmillan.
Fattahi, R., Mansourian, Y., & Arastoopour, S. (2010). Management of Periodicals: Theoretical and Applied Aspects in Choosing, Providing, Organizing … (Printed and Electronic). Tehran: Dabizesh. (in Persian)
Fisher, R. (2006). Teaching and thinking. Translation of Forough Kianzadeh. Ahvaz: Rasesh. (in Persian)
Foruzesh, S. (2014). Consideration of Creative Thinking Skills in the Story Books based on the Guilford's creative thinking components. Master's thesis, Ferdowsi University of Mashhad, Faculty of Educational Sciences and Psychology, Department of Knowledge and Information Science. (in Persian)
Guilford, J. P. (1950). Creativity. American Psychologist, 5, 444-454.
Guilford, J. P. (1959). Traits of creativity. In H. H. Anderson (Ed.), Creativity and its cultivation, 142-151. New York: Harper & Row.
Guilford, J. P. (1967). The nature of human intelligence. New York: McGraw-Hill.
Hosseini Mazinan, A. (2013). Content analysis of the Persian Book (Reading skills) of the sixth elementary school to assess the ability of creative thinking. Master's Thesis, Alzahra University, Faculty of Educational Sciences and Psychology, Department of Educational Science. (in Persian)
Hosseinzadeh, M. (1991). History of children periodical; Volume first: from the beginning to the end of the factory of Islamic revolution. Tehran: center of studies and research of media. (in Persian)
Karimi, H. (2008). An Analytical Study on the Content of Shokoufeh Books 1, 2 and 3 for Kurdistan Student Preparedness Students Based on Guildford Creativity. Master's Thesis. Allameh Tabatabai University, Tehran, Faculty of Educational Sciences and Psychology, Department of Knowledge and Information Science. (in Persian)
Kashefi Khavansari, A. (2001). Child and Adolescence Press: Several articles on issues related to child and adolescent publications. Tehran: Soroush. (in Persian)
Laver, D. B. (2008). The quality of pedagogical exercises in U. S. history textbooks. The Social Studies, 99(1), 3-8.
Maleki, S. (2014). Investigating the components of creativity in the children's stories published between 87-90 years based on the Gilford's Pattern. Master's Thesis. Qom University, Faculty of Literature and Human Sciences, Department of Knowledge and Information Science. (in Persian)
Marashi, M. (1993). Comparative study of questions and assignments of primary school science textbooks by Gilford's creativity components. Master thesis, Tarbiat Moalem University of Tehran, Faculty of Education and Psychology. (in Persian)
Mohammadi, M. H., & Qayini, V. (2013). The History of Iranian Children's Literature: Children's Literature in the New Age 1300-1340, Children's and Adult Books, 6, 619-731. Tehran: Institute for the Study of the History of Children's Literature, Chista. (in Persian)
Mohammadi, N., Asareh, A., Imam Jumah, M., & Rezai, I. (2013). Content Analysis of Guild Art Education Books from the Viewpoint of Gilford's Creative Model. Quarterly Journal of Management and Leadership, 7(3), 95-112. (in Persian)
Mozaffari kavand, A. (1997). Review the child's place in the Iranian press. Children and Adolescent Literature Research, 9, 98-101. (in Persian)
Naderan, E., & Abdoli, G. (2001). The position of the press in the basket of Iranian households. Resaneh, 12(1), 74-81. (in Persian)
Ozgeldi, M., & Esen, Y. (2012). Analysis of mathematical tasks in Turkish elementary school mathematics textbooks. Procedia-Social and behavioral Sciences, 2, 2277-2281.
Rezapur, Y. (1999). Analytical and Comparative Study of Basic Elementary Textbooks with Elements of Creativity. Quarterly Journal of Humanities, Alzahra University, 9(30), 71-94. (in Persian)
Salehi Omran, I., & Chaharbashloo, H. (2010). Content Analysis of textbooks on elementary education based on the components of creativity as one of the ways of developing students' creativity.
Third National Conference on Creativity, TRIZ, Engineering and Innovation Management, Tehran, Institute of Creativity, Innovation and TRIZ
http://www.civilica.com./Paper-ICIC03-ICIC03_005.html. (in Persian)
Shahri, M.; Madenipoor, R. (1996). Creative and innovative organization. Knowledge of Management, 33 & 34, 39-48. (in Persian)
Silver, E. A. (1997). Fostering creativity through instruction rich in mathematical problem solving and problem posing. ZDM: The international journal on mathematics education, 41(1&2). 13-27.
Sriraman, B. (2009). The characteristics of mathematical creativity. ZDM: The international Journal of mathematics education, 41(1&2), 13-27.
Torrance, E. P (1980). Assessing the further reaches of creative potential. Journal of Creative Behavior, 14(1), 1-19.
Usta, E., & Akkanat, Ç. (2015). Investigating scientific creativity level of seventh grade students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 191, 1408-1415.
Yan, L. (2003). An investigation of the relationship between the open-endedness of activities and creativity of young children. Ph.D. dissertation, University of New Orleans impartial.
Yang, Y. T. C., & Wu, W. C. I. (2012). Digital storytelling for enhancing student academic achievement, critical thinking. And learning motivation: A year- long experimental study. Computers & Education, 59(1), 339-352.