@article { author = {دیانی, محمدحسین and کیانی, محمدرضا and فتاحی, رحمت الله}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {16}, number = {1}, pages = {9-39}, year = {2013}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {رویکردی شناختی به عدم استفاده اجباری از اطلاعات مفهومی نو در ساختار کلاسیک}, abstract_fa = {مقدمه: هرچند در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم، نمونه‌های بسیاری از استفاده نکردن از اطلاعات را پیرامون خودمان و حتی در رفتار اطلاعاتی خویش شاهد هستیم. در چنین فضایی، پرداختن به استفاده نکردن از اطلاعات در جایگاهی مستقل از مفهوم استفاده از اطلاعات و نه به معنای معکوس آن، دغدغه‌ای است که به نظر می‌رسد از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این مفهوم اگرچه خیلی دیر و در زمان حاضر یعنی در ابتدای قرن بیست و یکم، جایگاهی مستقل یافته است، لیکن در سر آغاز راهی است که ادامۀ آن نیل به نظریه‌ای منسجم را درباره این رفتار مهم اطلاعاتی نوید می‌دهد. روش: این مقاله دارای رویکردی مروری- تحلیلی است. یافته‌ها: این نوشتار با معرفی دسته‌بندی هیوستن از شرایط منجر به استفاده نکردن اجباری از اطلاعات، با تشریح مفاهیم دسته دوم یعنی موانع شناختی منجر به این رفتار، زمینه را برای شناخت هرچه بهتر حرفه‌مندان و متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی از این رفتار مهیا می‌سازد. نتیجۀ چنین شناختی، کمک به پیشرفت رشته در عرصه‌های نظری و عملکردی خواهد بود. نتیجه‌گیری: شناخت رفتار استفاده نکردن از اطلاعات به عنوان رفتاری مستقل و تمیز دادن انواع و شرایط منجر به این رفتار اطلاعاتی که هدف اصلی این نوشته است، برای همه و بخصوص حرفه‌مندان و متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی، ضروری است. شناسایی عوامل مؤثر بر این رفتار به آنان یاری می‌رساند تا حد امکان این رفتار را از شرایط اجبار و اجتناب‌ناپذیر خارج و در کاهش آن در خود و کاربران مراکز اطلاع‌رسانی محل اشتغال خویش، موفق‌تر عمل کنند.}, keywords_fa = {استفاده از اطلاعات,استفاده نکردن از اطلاعات,استفاده نکردن اجباری,شناخت,موانع شناختی,رویکرد شناختی,آستانه کمبود دانش,کم توجهی,جذب شدگی,حواس پرتی,احساسات,پیش زمینه‌سازی,پالایش اطلاعات,کمترین تلاش,کمترین تضاد}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42637.html}, eprint = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42637_8e1dc65f2b216b58e8b0770063d5a8fb.pdf} } @article { author = {رحیم نیا, فریبرز and علوم, سیدمسلم and نجفی سیاهرودی, مهدی}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {16}, number = {1}, pages = {41-70}, year = {2013}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی نقش تعدیل گرایانه بوم شناسی خریداران کتاب در رابطه میان عناصر آمیخته بازاریابی کتابهای داستانی با خرید کتاب}, abstract_fa = {هدف/ زمینه: امروزه وجود سیستمی ناکارآمد در تعیین نوع کتابهای چاپی، توزیع، قیمت‌گذاری، ترویج و شاید مهم‌تر از همه نبود فروشندگانی متخصص و توانمند در این حوزه، فرایند فروش کتابهای داستانی را با چالشهای بی‌شماری روبرو نموده است. این مسئله به دلیل ضعف اطلاعاتی بسیاری از ناشران کتابهای داستانی (از مجموعه کتابهای غیردرسی) نسبت به آمیخته این‌گونه محصولات، شدت بیشتری نیز به خود گرفته است. با توجه به این شکاف، تحقیقاتی، در تحقیق حاضر اثر عناصر آمیخته بازاریابی بر خرید کتابهای داستانی بررسی شده است. روش: برای انجام این تحقیق با رویکردی پیمایشی، نمونه‌ای متشکل از 420 نفر از میان خریداران کتاب داستانی در کتابفروشیهای شهر شیراز و از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی از نوع منطقه‌ای افراد نمونه، انتخاب شده‌اند. در روایی از روش محتوایی - ظاهری و در پایایی از روش کرونباخ (82%) و دو نیم کردن (79 %) استفاده گردید تا روایی و پایایی پرسشنامه مورد آزمون قرارگرفته و تأیید شود. یافته‌ها: یافته‌ها حاکی از آن است که عنصر «افراد» بیشترین تأثیر را در خرید کتابهای داستانی دارد و آخرین رتبه مربوط به «ترویج» است. از سوی دیگر، بوم‌شناسی مشتری توانسته است برخی از اثرات عناصر آمیخته بر خرید کتابهای داستانی (بویژه در رابطه میان عناصری همچون محصول، توزیع، ترفیع و فروشنده کتاب را با خرید کتاب) تعدیل نماید.}, keywords_fa = {کتاب غیردرسی,کتاب داستانی,آمیخته بازاریابی کتاب داستانی,بوم‌شناسی خریداران کتاب}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42638.html}, eprint = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42638_d6fd7ce35f0830a46cee8e2658ea03b3.pdf} } @article { author = {شمس اللهی, سارا and اسمعیلی گیوی, محمدرضا and شاه طهماسبی, اسماعیل}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {16}, number = {1}, pages = {71-87}, year = {2013}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی و مقایسه کارایی نسبی کتابخانه های نهادی و مشارکتی کشور}, abstract_fa = {هدف: در برنامۀ میان مدت بهبود و توسعۀ نهاد کتابخانه‌های عمومی، از ارتقای سطح مشارکتهای مردمی یاد می‌شود. در این تحقیق، به بررسی این رویکرد و معیار قرار دادن دو ساختار اصلی کتابخانه‌ای موجود کشور، یعنی کتابخانه‌ها نهادی و مشارکتی، پرداخته شده‌است. روش‌شناسی: روش تحقیق مورد استفاده، توصیفی - تحلیلی بوده و 6 شاخص ورودی و 3 شاخص خروجی از مستندات و آمارهای کتابخانه‌ای استخراج شده است. جامعۀ آماری، تمامی استانهای کشور در سال 1389 و 1390 بوده است. از مدل ریاضی تحلیل پوششی داده‌ها برای محاسبۀ کارایی استفاده شده است. یافته‌ها: نتایج نشان از جایگاه ثابت سیستان و بلوچستان و همدان در صدر کارایی کتابخانه‌های مشارکتی و یزد، آذربایجان غربی و فارس در انتهای کتابخانه‌های نهادی دارد. خراسان جنوبی، سیستان، ایلام و سمنان در مجموع مشارکتی و نهادی رتبه‌های مناسبی را به خود اختصاص داده و در مجموع کارایی خوبی داشته‌اند. تغییرات نشانگر نبود ساماندهی مشخص در بین کتابخانه‌های مشارکتی نسبت به نهادی‌هاست که مهم‌ترین علت آن را می‌توان در عمر کوتاهی که این کتابخانه‌ها تا کنون داشته‌اند، جستجو کرد. نتیجه‌گیری: در مجموع می‌توان گفت، کتابخانه‌های مشارکتی هنوز به مرحله ثبات ساختاری و سازماندهی نرسیده‌اند ولی کارایی بالاتری نسبت به نهادی‌ها دارند.}, keywords_fa = {کارایی,کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی,تحلیل پوششی داده‌ها}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42639.html}, eprint = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42639_0c9d67ec73746444ada6b0b19a472661.pdf} } @article { author = {پازوکی, فاطمه and حاجی زین العابدینی, محسن and ارسطوپور, شعله}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {16}, number = {1}, pages = {89-121}, year = {2013}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تحلیل وضعیت پیشینه های کتابشناختی فارسی موجود در کتابشناسی ملی ایران به منظور بررسی به کارگیری قواعد توصیف و دسترسی به منبع(آر.دی.ای.)}, abstract_fa = {هدف: به کارگیری آر.دی.ای. با توجه به محیط و منابع اطلاعاتی جدید، ضرورتی انکارناپذیر است. این امر در صورتی به درستی محقق خواهد شد که پیشینه‌های کتابشناختی کم اشکال و بستر مناسبی از نظر فنی فراهم باشد. پیشینه‌های کتابشناختی فارسی که سالها با استفاده از قواعد انگلوامریکن فهرست‌نویسی شده‌اند، اکنون برای رویارویی با آر.دی.ای. نیازمند بررسی هستند تا با استفاده از این شناخت، برنامه‌ریزی هدفمند صورت پذیرد. از این رو، هدف این پژوهش شناسایی وضعیت پیشینه‌های کتابشناختی موجود در کتابشناسی ملی ایران، به‌منظور بررسی به‌کارگیری قواعد توصیف و دسترسی (آر.دی.ای.) است. روش: روش پژوهش از نوع پیمایشی توصیفی است که به‌صورت تطبیقی انجام شده است. به‌منظور ارزیابی وضعیت کنونی پیشینه‌های کتابشناختی موجود در کتابشناسی ملی ایران در قالب نرم‌افزار رسا و سنجش میزان تطبیق آنها با آر.دی.ای، از سیاهه‌وارسی استفاده شده است. به‌این منظور، در این پژوهش 1794 فیلد در قالب 111 پیشینه کتابشناختی فارسی در موضوع تاریخ ایران که در دو سال 1386 و 1390 فهرست‌نویسی شده‌اند، بررسی شد. یافته‌ها: نتایج این پژوهش، انطباق بیش از 88% از داده‌های مندرج در فیلدهای پیشینه‌های کتابشناختی مورد بررسی با آر.دی.ای. را نشان داد. همچنین، بیشترین اِشکالهای شناسایی شده برای این پیشینه‌ها به اِشکال انطباق نداشتن با آر.دی.ای. با 07/47% در پیشینه‌ها و 20/11% از فیلدها و پس از آن به ترتیب اِشکال عدم ورود اطلاعات با 38/31% در پیشینه‌ها و 46/7% از فیلدها، درج نشدن اطلاعات در فیلدهای درست با 41/12% در پیشینه‌ها و 95/2% از فیلدها، اِشکال فهرستنویسی با 15/5% در پیشینه‌ها و 22/1% از فیلدها و اِشکال تایپی و املایی با 98/3% در پیشینه‌ها و 94/0% از فیلدها مربوط می‌‌شود. مقایسه میان اِشکالهای شناسایی شده نشان داد فراوانی تمامی اِشکالها به‌جز تفاوت با آر.دی.ای. در سال 1386 بیشتر از سال 1390 است. از دستاوردهای این پژوهش، جدول تطبیقی مارک ایران- آر.دی.ای. است که برای کنترل پیشینه‌های کتابشناختی از آن استفاده شد. با استفاده از نتایج این پژوهش، زمینه مناسب برای برنامه‌ریزی به منظور به کارگیری آر.دی.ای. فراهم می‌شود. انجام چنین پژوهشهایی از سوی کمیته راهبردی آر.دی.ای. توصیه شده و نتایج حاصل از آن برای همکاریهای بین‌المللی در این زمینه سودمند خواهد بود.}, keywords_fa = {قواعد توصیف و دسترسی به منبع (آر.دی.ای.),قواعد فهرست‌نویسی,کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران,مارک ایران,یونی مارک,قواعد فهرست‌نویسی انگلوامریکن,پیشینه‌های کتابشناختی}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42640.html}, eprint = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42640_7f2148b6e739767f6f580eb71c5629e2.pdf} } @article { author = {نوروزی, یعقوب and جعفرپور, اسماعیل}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {16}, number = {1}, pages = {123-150}, year = {2013}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی وضعیت آمادگی الکترونیکی کتابخانه های دانشگاهی مورد مطالعه: کتابخانه های دانشگاه تبریز}, abstract_fa = {هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت آمادگی الکترونیکی کتابخانه‌های دانشگاه تبریز از پنج بُعد سازمان و مدیریت، استفاده از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، آماده بودن اطلاعات؛ آماده بودن کارکنان و منابع انسانی، و آمادگی ارتباط با محیط و دیگر سازمانهاست. روش‌شناسی پژوهش: روش مورد استفاده در این پژوهش، پیمایشی - توصیفی است. همچنین، برای سنجش آمادگی الکترونیکی جامعۀ مورد مطالعه، از مدل مرجع IUP استفاده شد. استفاده از این مدل پس از اعمال نظر پانل دلفی و مناسب سازی آن صورت گرفت. یافته‌ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌های گردآوری شده نشان می‌دهد در میان 16 کتابخانه (شامل 15 کتابخانه دانشکده‌ای و یک کتابخانه مرکزی)، کتابخانۀ مرکزی در سه بُعد سازمان و مدیریت (31/4)، اطلاعات (52/3)، فناوری اطلاعات و ارتباطات (15/4)، و با میانگین کلی 54/3 نسبت به دیگر کتابخانه‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است. همچنین کتابخانه دانشکده علوم طبیعی در دو بُعد کارکنان (26/3)، محیط (ارتباط با دیگر سازمانها) (17/3)، و با میانگین 19/3 در رتبۀ دوم قرار دارد. همچنین، آمادگی الکترونیکی کتابخانه‌های دانشگاه تبریز با امتیاز 44/2 از حداکثر 5 امتیاز ممکن در سطح مطلوبی نیست. بیشترین ضعف در بُعد محیط و ارتباط با دیگر سازمانها (31/2) است، و بعد فناوریهای اطلاعات و ارتباطات (73/2)، نسبت به دیگر ابعاد در وضعیت بهتری قرار دارد. همچنین این کتابخانه‌ها در بُعد سازمان و مدیریت، امتیاز  42/2؛ آماده بودن اطلاعات، امتیاز  4/2؛ و آماده بودن کارکنان و منابع انسانی، امتیاز 33/2 را کسب نموده‌اند که نشان از آمادگی نداشتن این کتابخانه‌هاست.  }, keywords_fa = {آمادگی الکترونیکی,فناوری اطلاعات,کتابخانه‌های دانشگاهی,دانشگاه تبریز}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42641.html}, eprint = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42641_50ff2ca468314d1d6e50b9ac477a5e52.pdf} } @article { author = {حیدری, غلامرضا and کمایی, مهناز and اسدنیا, ابوالفضل}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {16}, number = {1}, pages = {151-165}, year = {2013}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی میزان هم پوشانی و امکان جایگزینی مجله های چاپی فارسی کتابخانه های دانشگاه شهید چمران با مجله های الکترونیکی فارسی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری}, abstract_fa = {هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان همپوشانی و امکان جایگزینی مجله‌های چاپی فارسی کتابخانه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز با مجله‌های الکترونیکی فارسی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، انجام شده است. روش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی بوده و به روش پیمایشی به انجام رسیده است. برای گردآوری داده‌ها از روش مشاهده استفاده شده است. ابتدا مجله‌های الکترونیک مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری با فهرست نشریات مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1390 و پس از آن تعداد مجله‌های چاپی موجود در کتابخانه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز با فهرست مذکور مقایسه شد. جامعۀ پژوهش حاضر تمامی مجله‌های علمی - پژوهشی موجود در کتابخانه‌های دانشکده‌ای دانشگاه شهید چمران اهواز در سالهای 1389-1382 و مجموعه مجله‌های الکترونیکی علمی - پژوهشی دسترس‌پذیر مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری است. یافته‌ها: مقایسۀ مجله‌های چاپی دانشگاه شهید چمران با مجله‌های علمی- پژوهشی مصوب وزارت علوم نشان داد این دانشگاه تنها 28٪ از مجله‌های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به صورت چاپی مشترک است. مقایسۀ مجله‌های الکترونیکی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری نشان داد که این مرکز 44٪ از مجله‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مشترک است. تعیین میزان همپوشانی عنوانی میان مجله‌های مورد اشتراک میان دو مرکز مورد بررسی نشان داد همپوشانی عنوانی میان این دو مرکز 98/17٪ است. در نتیجه، می‌توان بیان کرد که مجله‌های الکترونیکی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری را می‌توان به عنوان مکمل مجله‌های دانشگاه شهید چمران مشترک شد. اصالت/ ارزش: تاکنون پژوهشی به صورت متمرکز نشریه‌های علمی - پژوهشی فارسی موجود در دانشگاه شهید چمران اهواز را بررسی نکرده و این پژوهش از این لحاظ منحصر به فرد است.}, keywords_fa = {مجله‌های چاپی,مجله‌های الکترونیک,دانشگاه شهید چمران اهواز,مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری,همپوشانی مجله‌ها}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42642.html}, eprint = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42642_d71d6460e486ed1b2858a36d061964b1.pdf} } @article { author = {بهپور, باوند and سیامک, مرضیه}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {16}, number = {1}, pages = {167-188}, year = {2013}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تحلیل طرح معماری کتابخانه ملی ایران از نقطه نظر مسیر حرکتی کاربران}, abstract_fa = {این مقاله به نقد چگونگی طراحی مسیرهای حرکتی کاربران در کتابخانۀ ملی ایران می‌پردازد و نشان می‌دهد سازماندهی فضاهای معماری در یک کتابخانه، چگونه می‌تواند بر سهولت دسترسی به فضاهای مختلف و زمان صرف شده برای دسترسی به آنها این کار مؤثر باشد. نتایج این مطالعه می‌تواند کارایی کتابخانۀ ملی را از این نظر تعیین و اثرات آن را نشان دهد. هدف اصلی این پژوهش، ارائۀ نمونه‌ای الگووار برای سنجش ارزیابی طراحی بناهای ساخته ‌شده و آشکارسازی نکاتی است در مورد طراحی معماری بناهایی که طول مسیر دسترسی در آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوۀ گردآوری داده‌ها، پیمایشی است. جامعۀ آماری کاربران کتابخانه ملی ایران در دو دورۀ متفاوت تابستان و پاییز انجام شده است. پس از تعیین مسیرها توسط پرسش از مراجعان و انتقال آنها به روی نقشۀ رایانه‌ای بنا، فاصله‌های طی شده میان مراکز حرکتی، تعیین و پس از تحلیل، یافته‌ها به صورت جدولها و نمودارهایی ارائه شده‌اند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از روش آماری (توصیفی و استنباطی) استفاده شده است. نتیجۀ کلی اینکه باید میان تعداد دفعات مراجعه و طول مسیر رابطه‌ای معنادار وجود داشته باشد. بررسی حاضر نشان می‌دهد کتابخانۀ ملی از این وضعیت ایده‌آل اندکی فاصله دارد.}, keywords_fa = {معماری,کتابخانه‌ ملی,مسیر حرکتی,روابط فضایی}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42643.html}, eprint = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42643_b6857bb28c10fbef6390751e475322a2.pdf} } @article { author = {سهیلی, فرامرز and عصاره, فریده and فرج پهلو, عبدالحسین}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {16}, number = {1}, pages = {189-208}, year = {2013}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی تاثیر راهبردهای هم نویسندگی بر بهره وری پژوهشگران علم اطلاعات}, abstract_fa = {مقدمه: هدف از انجام این پژوهش، تحلیل ساختار شبکه‌های اجتماعی هم‌نویسندگی پژوهشگران علم اطلاعات و نیز سنجش و شناسایی روابط، تعاملات و راهبردهای هم‌نویسندگی میان این نویسندگان از طریق بروندادهای علمی آنان است. روش‌شناسی: روش پژوهش حاضر، تحلیل شبکۀ اجتماعی است. جامعۀ پژوهش حاضر تمامی پژوهشگرانی است که دست کم مدرک در یکی از 20 مجلۀ علم اطلاعات را که حداقل دارای ضریب تأثیر 635/0بوده و در دوره زمانی 15 ساله منتشر شده‌اند، شامل می‌شود. نتایج: یافته‌های پژوهش نشان داد بین محدودیت، کارآمدی، اندازۀ شبکه و بهره‌وری، رابطه‌ای معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد بین پژوهشگران مرد و زن از نظر بهره‌وری، اندازۀ شبکه، کارآمدی و محدودیت، تفاوت وجود دارد. نتایج آزمون تحلیل واریانس یک راهه نشان داد بین گروه‌های مختلف راهبرد هم‌نویسندگی در پژوهشگران علم اطلاعات تفاوت وجود دارد. نتایج در ارتباط با تأثیر انتخاب راهبرد‌های هم‌نویسندگی در بهره‌وری افراد نشان داد راهبردهای هم‌نویسندگی،بر میزان بهره‌وری تأثیرگذار می‌باشند و استفاده‌کنندگان راهبرد منسجم، بالاترین میزان بهره‌وری را به خود اختصاص داده‌اند. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد حدود 52% واریانس متغیر بهره‌وری پژوهشگران به وسیلۀ متغیرهای محدودیت، کارآمدی و اندازۀ شبکه و جنسیت، تبیین می‌شود.}, keywords_fa = {همکاری علمی,هم‌نویسندگی,شبکۀ هم‌نویسندگی,شبکۀ اجتماعی,بهره‌وری,سرمایۀ اجتماعی}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42644.html}, eprint = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42644_51a2dc152953ecf811915be26d4bcbd7.pdf} } @article { author = {ملک احمدی, پریسا and پوربهرام, بهرام}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {16}, number = {1}, pages = {209-224}, year = {2013}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارزیابی مقایسه های ویژگی های روان شناختی موثر بر نگرش های کارآفرینانه دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42645.html}, eprint = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42645_7bc511f615a92b4342911efeaa472d6f.pdf} } @article { author = {مرجانی, سید عباس}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {16}, number = {1}, pages = {225-247}, year = {2013}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی و تحلیل دیدگاه اعضای تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی درباره ارائه خدمات مشاوره پژوهشی به آنان}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42646.html}, eprint = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42646_8243f03f3abe5217a96eb9f77602343c.pdf} }