@article { author = {فهیم نیا, فاطمه and منطق, حسن}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {16}, number = {4}, pages = {59-79}, year = {2013}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی رابطه بین کیفیت خدمات ارائه شده در کتابخانه های دانشگاهی با میزان اعتماد تعمیم یافته دانشجویان به کتابداران ( مورد مطالعه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد تهران)}, abstract_fa = {هدف: در پژوهش حاضر، کیفیت ارائه خدمات توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و نقش آن در اعتماد تعمیم‌یافته دانشجویان به کتابداران، بررسی شده است. روش‌شناسی: این پژوهش با روش پیمایشی در بین380 نفر از دانشجویان -که با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی انتخاب شدند- بررسی شده است. یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد متغیرهای مستقل تحقیق شامل «اثر خدمت (کتابداران)، کنترل اطلاعات، فضا و مکان، و نظم و هماهنگی» رابطه معنادار با متغیر وابسته (اعتماد به کتابداران) دارند. از این میان، متغیر «اثر خدمت (کتابدارن)» دارای قوی‌ترین رابطه است. نتایج تحلیل رگرسیونی نشان می‌دهد متغیرهای مستقل وارد شده در معادله رگرسیون‎ْ‎‏، 45% از واریانس متغیر وابسته را پیش‌بینی می‌کنند. اصالت / ارزش: این پژوهش، اولین پژوهش صورت گرفته در حوزة سرمایة اجتماعی و کتابخانه‌های دانشگاهی است که به‌طور اخص رابطة بین متغیر کیفیت خدمات کتابخانه و اعتماد تعمیم‌یافته کاربران (دانشجویان) به کتابداران را بررسی کرده است.  }, keywords_fa = {کتابخانه‌های دانشگاهی,کیفیت خدمات,اعتماد اجتماعی,اعتماد تعمیم‌یافته,کتابداران}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42410.html}, eprint = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42410_96396738593b6327491fc07efcb1799d.pdf} }