%0 Journal Article %T تبیین ابعاد، شاخص ها و ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه دانشگاهی از دیدگاه استفاده کنندگان بااستفاده ازمدل تعدیل شده سروکوال و لیب کوال: مطالعه کتابخانه دانشگاه خلیج فارس بوشهر %J کتابداری و اطلاع‌رسانی %I سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی %Z 1680-9637 %A بحرینی زاده, منیجه %D 2013 %\ 12/22/2013 %V 16 %N 4 %P 123-143 %! تبیین ابعاد، شاخص ها و ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه دانشگاهی از دیدگاه استفاده کنندگان بااستفاده ازمدل تعدیل شده سروکوال و لیب کوال: مطالعه کتابخانه دانشگاه خلیج فارس بوشهر %K کیفیت خدمات %K سروکوال %K لیب کوال %K تحلیل شکاف %R %X هدف: هدف اصلی این پژوهش آن است تا با استفاده از مدل تعدیل شدة سروکوال و لیب کوال[3]، ابعاد کیفیت خدمات کتابخانه دانشگاهی شناسایی و سطح کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه استفاده‌کنندگان از این خدمات بررسی شود . روش: اینپژوهشازنظرهدفکاربردی،ازنظرمیزانکنترلمتغیرها،توصیفیوازبُعدروش اجرا،پیمایشی است. بهمنظورجمع‌آوریاطلاعات،ازپرسشنامهبراساسمؤلفه‌هایسروکوآل و لیب‌کوال و تعدیلهای انجام گرفته بر روی آنها و مؤلفه‌های کیفیت خدمت مبتنی بر فناوری اطلاعات و مبتنی بر وب؛ استفاده شده است. جامعةآماریاینپژوهشاستفاده‌کنندگان از کتابخانه دانشگاه خلیج فارس است. به منظورتأمیننمونةموردنیاز،تعداد450 پرسشنامه توزیع و تعداد 400 پرسشنامه کامل، تجزیه و تحلیل شده است. یافته‌ها و نتیجه‌گیری: تحلیل عاملی اکتشافی منجر به استخراج پنج عامل دسترسی الکترونیکی به منابع و مجموعه‌ها، خدمات پرسنلی، کتابخانه به عنوان یک محل، توجه ویژه به استفاده‌کننده و شرایط و دسترسی داخلی به منابع گردید.   %U https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42413_495ecf1a57ed86fecb7b74578dad8ac0.pdf