%0 Journal Article %T مارک ایران به کجا می‌رود؟... بررسی مارک ایران در سه مرحله %J کتابداری و اطلاع‌رسانی %I سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی %Z 1680-9637 %A کوکبی, مرتضی %D 2007 %\ 12/22/2007 %V 10 %N شماره 4 (پیاپی 40) %P 27-48 %! مارک ایران به کجا می‌رود؟... بررسی مارک ایران در سه مرحله %K مارک %K مارک ایران %K سیستم جامع کتابخانة ملی (رسا) %R %X از هنگامی که اندیشة تولید مارک ایران به عنوان موضوع یک پایان نامه شکل گرفت تاکنون که مارک ایران در «سیستم جامع کتابخانة ملی (رسا)» به منزلة بخشی از پایگاه اینترنتی سازمان اسناد و کتابخانة ملّی جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود، سه مرحله طی شده است: مارک ایران به صورت یک پایان نامة دکتری، دستنامة مارک ایران و شکل عملیاتی آن در «سیستم جامع کتابخانة ملی (رسا)». مارک ایران طی این سه مرحله، تغییراتی داشته که محتوای نوشتة حاضر را تشکیل می دهد. آنچه تلاش می‌شود در این نوشته ارائه شود، میزان وابستگی هر مرحله به تغییرات و پیشنهادهایی است که در مرحلة پیش از آن انجام شده، و نیز تعیین این نکته است که آیا مارک ایران در حال طی کردن سیری کمالگرا یا نقص‌گراست.     %U https://lis.aqr-libjournal.ir/article_43864_3593f7136758a4dfee39185b4b152f0b.pdf