مقدمه: کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستانقدسرضوی بهعنوان مرکزی معتبر برای تأمین اطلاعات تخصصی پژوهشگران، از اهمیت ویژهای برخوردار است. ارزشیابی کیفیت خدمات و آگاهی از دیدگاه کاربران کتابخانه میتواند مدیران را در اصلاح، بهبود و ارائه خدمات باکیفیتتر یاری دهد. هدف: هدف پژوهش حاضر، ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه تخصصی علوم قرآنوحدیث آستانقدسرضوی است. روش پژوهش: این پژوهش از نوع پیمایشی بوده و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بینالمللی لایبکوال است. جامعه آماری پژوهش را تمامی اعضای کتابخانه مرکزی آستانقدسرضوی که از کتابخانه علوم قرآنوحدیث استفاده میکنند، تشکیل میدهند. تعداد این کاربران 141633 نفر در سال تحصیلی 1396-1395 است. از این میان، 384 نفر بهصورت تصادفی ساده انتخاب شدند. در نهایت، دادهها با ورود به نرمافزار SPSS نسخه 19 تجزیهوتحلیل شد. یافتههای پژوهش: با توجه به ابعاد سهگانۀ لایبکوال، «مؤثر بودن خدمات کتابخانه» (78/7) با حداقل انتظارها مطابقت و با حداکثر انتظارها فاصله دارد. «کنترل اطلاعات» (65/7) و «کتابخانه به عنوان محل» (7/7) با حداقل و حداکثر انتظار مطابقت دارد. نتیجهگیری: میانگین کل با حداقل سطح انتظارها تقریباً مطابقت دارد و با سطح حداکثر انتظارهای کاربران نیز فاصله چندانی ندارد.