TY - JOUR ID - 44645 TI - استفاده از اینترانت به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش در کتابخانه‌های دانشگاهی JO - کتابداری و اطلاع‌رسانی JA - LIS LA - fa SN - 1680-9637 AU - سنیمان, ریتا AU - مفیدی, هامیلتون AU - اسفندیاری‌مقدم, علیرضا AU - ذاکری‌فرد, فاطمه AD - Retha Snyman ، نویسنده AD - Hamilton Mphidi ، نویسنده AD - دانشجوی دوره دکتری علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، مترجم AD - دانشجوی کارشناسی کتابداری دانشگاه فردوسی ، مترجم Y1 - 2006 PY - 2006 VL - 9 IS - شماره 2 (پیاپی 34) SP - 195 EP - 214 KW - اینترانت KW - مدیریت دانش KW - ‌کتابخانه‌های دانشگاهی DO - N2 - اینترانت، به عنوان یکی از مؤثرترین ابزارهای نوین مدیریت دانش ظهور کرده است. مقاله حاضر، میزان استفاده 3 کتابخانه دانشگاهی آفریقای جنوبی از اینترانت را به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش گزارش می‌دهد. این کتابخانه‌ها با روش نمونه گیری هدفمند، انتخاب شده و بر اساس یافته‌های متون پژوهشی، به طور مختصر، مدیریت دانش و اینترانت تعریف می‌شوند. مزایای اینترانت به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش و محتوای آن مورد بحث قرار می گیرد. عقاید این 3 کتابخانه درباره مدیریت دانش و استفاده از اینترانت با یافته‌های متون، مقایسه می‌شود. از شواهد چنین بر می آید که اهمیت مدیریت دانش و ارزش اینترانت به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش بر این کتابخانه‌های دانشگاهی پوشیده نیست. در عین حال، از اینترانت به عنوان ابزاری برای مدیریت دانش آنطور که باید، استفاده نشده است. UR - https://lis.aqr-libjournal.ir/article_44645.html L1 - ER -