TY - JOUR ID - 47955 TI - سنجش سطح وفاداری کاربران کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران نسبت به خدمات کتابخانه و تعیین شاخصهای موثر بر آن JO - کتابداری و اطلاع‌رسانی JA - LIS LA - fa SN - 1680-9637 AU - امینی, مریم AU - پشوتنی زاده, میترا AD - کارشناس مسئول فهرست نویسی/کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، تهران، ایران. AD - استادیار، علم اطلاعات و دانش شناسی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران. Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 19 IS - 4 SP - 57 EP - 84 KW - خدمات کتابخانه‌های دانشگاهی KW - وفاداری کاربران KW - کتابخانه‌های دانشگاهی KW - دانشکده ادبیات و علوم انسانی KW - دانشگاه تهران DO - N2 - کتابخانه‌ها مانند دیگر سازمان‌ها در دنیای امروز باید برای حصول موفقیت و حفظ بقای خویش به‌دنبال کسب وفاداری کاربران خود باشند. هدف: هدف کلی پژوهش، سنجش سطح وفاداری کاربران کتابخانۀ دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران نسبت به خدمات کتابخانه و تعیین شاخص‌های مؤثر بر آن است. اصالت پژوهش: در ایران تاکنون هیچ پژوهشی دربارۀ سنجش وفاداری کاربران یک کتابخانه دانشگاهی و با شرایط پژوهش حاضر انجام نشده است. یافته‌ها: سطح وفاداری در 1/60% کاربران کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران زیاد، 4/39% متوسط و در 5/0% از دانشجویان در سطح کم بوده است. شاخص‌های «هزینه‌های خدمات» و «کیفیت کلی خدمات ارائه شده» به‌ترتیب با میانگین 87/0(SD=08/4) و 82/0(SD=05/4) بالاترین امتیاز را در رابطه با متغیر «سطح وفاداری» به‌خود اختصاص داده‌اند. روش: این پژوهش از نوع توصیفی است. جامعۀ آماری شامل تمامی کاربران دانشجوی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به تعداد 2150 نفر در سطوح تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش‌نامۀ ارزیابی میزان وفاداری مشتری است که آلفای کرونباخ آن 7/0 تخمین زده شده است.   UR - https://lis.aqr-libjournal.ir/article_47955.html L1 - https://lis.aqr-libjournal.ir/article_47955_0089e6070436e6cc0c94d5b4605d04f6.pdf ER -