2024-03-19T13:32:36Z
https://lis.aqr-libjournal.ir/?_action=export&rf=summon&issue=4897
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
طراحی مدل اندازه گیری رضایت دانشجویان از کتابخانه دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان بااستفاده از تحلیل عاملی تاییدی
روح الله
رضائی
هدف: هدف این طراحی مدل، اندازهگیری رضایت دانشجویان از کتابخانة دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی بود. روش: به لحاظ روش پژوهش، این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی است. جامعة آماری این تحقیق را تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد عضو کتابخانة دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان تشکیل میدهند (832 =N) که با توجه به جدول بارتلت و همکاران (2001)، تعداد 168 نفر از آنان از طریق نمونهگیری تصادفی ساده برای انجام تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، از پرسشنامه استفاده گردید. روایی محتوایی پرسشنامه با نظر پانلی از متخصصان و کارشناسان، تأیید شد. به منظور بررسی روایی سازه (شامل روایی همگرا، تشخیصی و منطقی) و پایایی ابزار تحقیق و برآورد مدل اندازهگیری پژوهش، از تحلیل عاملی تأییدی از طریق نرمافزار AMOS20 استفاده شد. یافتهها: یافتههای تحقیق نشان داد اهمیت هر پنج عامل بررسی شده در قالب مدل مفهومی پژوهش، بر اساس دادههای میدانی، مورد تأیید قرار گرفته است (برازش مناسب مدل). این عوامل شامل کیفیت خدمات، تسهیلات و فضای کتابخانه، کیفیت منابع کتابخانهای، خدمات پشتیبانی و زیرساختها و امکانات، دارای رابطهای معنادار با سازة اصلی مورد مطالعه یعنی رضایت دانشجویان از کتابخانة دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان بودند. نتیجهگیری: بر اساس نتایج کسب شده میتوان نتیجه گرفت زیربنای تئوریکی تحقیق معتبر بوده و مدل/ مقیاس توسعه داده شده، برای سنجش میزان رضایت دانشجویان از کتابخانه دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان مناسب بود.
رضایت
کتابخانه
مدل اندازهگیری
دانشگاه زنجان
2013
12
22
5
25
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42407_5a97e0e522b3322857ef354cc512d399.pdf
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
بررسی رابطه بین نگرش نسبت به فعالیتهای بازاریابی و فرهنگ سازمانی در سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
ایرج
رداد
حسین
خسروی
هدف: یکی از عوامل مهم در اجرای بازاریابی مؤثر کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی، وجود فرهنگ سازمانی مناسب در آنهاست. از اینرو، هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و نگرش نسبت به فعالیتهای بازاریابی است. روش:این پژوهش از نوع مطالعات همبستگی است.جامعة مورد بررسی شامل تمامی کارکنان و مدیران این سازمان در سال 1391 است که 175 نفر را شامل میشوند. ابزار مورد استفاده برای گردآوری دادهها، دو پرسشنامة فرهنگ سازمانی و نیز گرایش به فعالیتهای بازاریابی بود که از سوی جامعه مورد بررسی پاسخ داده شدند. برای تحلیل دادهها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. یافتهها:بین فرهنگ گروهی با نیاز به بازاریابی، فرهنگ کار آفرینی با نیاز به بازاریابی و نیز فرهنگ سلسله مراتبی با کاربرد برنامه بازاریابی، رابطة معنادار و مثبت وجود دارد. همچنین، بین فرهنگ گروهی با کاربرد برنامة بازاریابی و فرهنگ سلسله مراتبی با نیاز به بازاریابی، نیز رابطة معنادار و منفی وجود دارد. نتیجهگیری: از دیدگاه کارکنان و مدیران، فرهنگ سلسله مراتبی بر سازمان کتابخانهها حاکم است. همچنین، چنانچه فرهنگهای گروهی و نیز فرهنگ کارآفرین در سازمان بیشتر تقویت شود، نیاز به بازاریابی نیز تقویت خواهد شد.
بازاریابی
فرهنگ
فرهنگ بازاریابی
فرهنگ سازمانی
سازمان کتابخانهها
موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
2013
12
22
27
42
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42408_a34b680987dcf015fa66083319103024.pdf
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
ارائه یک مدل ترکیبی فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) و برنامه ریزی صفر ویک جهت تعیین مجموعه ای از نشریات علمی ISI برای اشتراک سالیانه( مطالعه موردی :رشته مهندسی صنایع)
ابوالفضل
کاظمی
خدیجه
کریمی
مهدی
عزیزمحمدی
هدف: این پژوهش با هدف ارائه ابزاری برای ارزشیابی تعدادی از نشریات تخصصی شناخته شده در رشتة مهندسی صنایع جهت سنجش اثربخشی سرمایهگذاری روی آنها و انتخاب یک مجموعة کارا از این نشریات (جهت اشتراکگیری و عضویت سالانه) با هدف ارضای معیارهای تعریف شده و در نظرگیری محدودیتهای موجود در سطح دانشکدة مهندسی صنایع،صورت گرفته است. روش: نیاز به یک تکنیک قوی که بتواند افراد را در تصمیمگیری یاری کند، کاملا محسوس است. از آنجا که اتخاذ تصمیم صحیح و به موقع میتواند تأثیربسزایی در زندگی شخصی و اجتماعی انسانها داشته باشد، در سالهای اخیر بسیار به این مقوله توجه شده است. یکی از کارآمدترین این تکنیکها «فرایند تحلیل سلسله مراتبی» (AHP) است که به علت ماهیت ساده و در عین حال جامع آن، مورد توجه قرار گرفته است. برای این منظور، از یک مدل ریاضی ترکیبی فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و برنامهریزی صفر و یک جهت تعیین مجموعهای از نشریات علمی ISI برای اشتراک سالیانه استفاده میشود. یافتهها: در این پژوهش پس از بررسی 10 نشریة صاحب نام در حوزة مهندسی صنایع و استفاده از اطلاعات ناشی از گزارشهای دورهای مؤسسه ISI، ترکیب بهینهای جهت اشتراک سالانه از آنها ارائه شد. اصالت/ارزش: نتایج حاصل از این پژوهش میتواند کتابخانههای دیجیتال را در تعیین مجموعهای از نشریات علمی ISI جهت اشتراکگیری و عضویت سالانه به منظور اثربخشی سرمایه گذاری روی آنها، یاری نماید.
فرایند تحلیل سلسله مراتبی
برنامهریزی صفر و یک
اشتراک سالیانه
مجلههای علمی ISI
2013
12
22
43
57
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42409_d567955806a6154e402032157385046d.pdf
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
بررسی رابطه بین کیفیت خدمات ارائه شده در کتابخانه های دانشگاهی با میزان اعتماد تعمیم یافته دانشجویان به کتابداران ( مورد مطالعه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد تهران)
فاطمه
فهیم نیا
حسن
منطق
هدف: در پژوهش حاضر، کیفیت ارائه خدمات توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و نقش آن در اعتماد تعمیمیافته دانشجویان به کتابداران، بررسی شده است. روششناسی: این پژوهش با روش پیمایشی در بین380 نفر از دانشجویان -که با روش نمونهگیری طبقهای نسبی انتخاب شدند- بررسی شده است. یافتهها: یافتهها نشان میدهد متغیرهای مستقل تحقیق شامل «اثر خدمت (کتابداران)، کنترل اطلاعات، فضا و مکان، و نظم و هماهنگی» رابطه معنادار با متغیر وابسته (اعتماد به کتابداران) دارند. از این میان، متغیر «اثر خدمت (کتابدارن)» دارای قویترین رابطه است. نتایج تحلیل رگرسیونی نشان میدهد متغیرهای مستقل وارد شده در معادله رگرسیونْ، 45% از واریانس متغیر وابسته را پیشبینی میکنند. اصالت / ارزش: این پژوهش، اولین پژوهش صورت گرفته در حوزة سرمایة اجتماعی و کتابخانههای دانشگاهی است که بهطور اخص رابطة بین متغیر کیفیت خدمات کتابخانه و اعتماد تعمیمیافته کاربران (دانشجویان) به کتابداران را بررسی کرده است.
کتابخانههای دانشگاهی
کیفیت خدمات
اعتماد اجتماعی
اعتماد تعمیمیافته
کتابداران
2013
12
22
59
79
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42410_96396738593b6327491fc07efcb1799d.pdf
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
بررسی روش تدریس منبع محور ازجنبه محقق نمودن اهداف آموزش عالی و هماهنگی و همراهی با اهداف وخدمات کتابخانه های دانشگاهی
هدایت
بهروزفر
هدف: هدف از انجام این پژوهش، بررسی و تحلیل روش تدریس منبعمحور در راستای محقق نمودن اهداف آموزش عالی و نیز چگونگی ارتباط آن با اهداف و فعالیتهای کتابخانههای دانشگاهی است. روش/ رویکرد پژوهش: پژوهش، از نوع نظری و مروری تحلیلی است. یافتهها: با اجرای روش تدریس منبع محور، دانشجویان منفعل وادار به انجام فعالیت شده، نقش مدرس نیز تغییر میکند و او به یک راهنما و تسهیلکنندة مسیر تبدیل میشود. با اجرای این روش است که به همکاری کتابدار و مدرس بیش از پیش احساس نیاز میگردد و با تقسیم کار میان آن دو، منابع اطلاعاتی به دانشجویان شناسانده و روش استفاده از آنها آموزش داده میشود. با توجه به تغییرات سریع در همة عرصهها به خصوص در زمینه فناوری، کتابداران میتوانند با بهرهگیری از مزایای روش تدریس منبع محور و نیز کسب مهارتهای لازم و به دست آوردن تجربة مورد نیاز، به عنوان ناظران پژوهشی و یا مشاوران پژوهشی در کنار استادان و دانشجویان قرار گیرند و با تلاش پیگیر خود، انگیزة بیشتری به آنان بخشند و بدینسان چرخة انجام پژوهش را روانتر نمایند.
تدریس منبع محور
آموزش عالی
کتابخانههای دانشگاهی
روشهای تدریس
2013
12
22
81
102
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42411_2f38cb24d8c020ca0159ee266ab95b53.pdf
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
ارزشیابی کاربردپذیری وب سایت های پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم وتکنولوژی شیراز از منظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز
محسن
نوکاریزی
حوا
خیرخواه
محمدرضا
کیانی
هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر، ارزشیابی کاربردپذیری وبسایتهای پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و تکنولوژی شیراز از منظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز است. روش: از روش پیمایشی استفاده و از بین 5399 نفر جامعة آماری پژوهش، حجم نمونه 360 نفر تعیین شد. حوزههای تحصیلی مختلف شامل علومانسانی، علوماجتماعی، علومپایه، کشاورزی و فنیومهندسی، به عنوان طبقات جامعه در نظر گرفته شدند و در نهایت نسبت حجم هر حوزة تحصیلی با استفاده از روش تصادفی نظاممند انتخاب شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محققساخته بود که پس از بررسی روایی و پایایی، در اختیار جامعة پژوهش قرار گرفته و جمعآوری گردید. یافتهها: با توجه به یافتههای به دست آمده، به طور کلی به کارگیری ابعاد کاربردپذیری در دو وبسایت پژوهشگاههای مورد بررسی از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در وضعیت «خوبی» (بیش از 60-80 درصد) قرار داشت. در بین فرضیههای مورد بررسی نیز بین میانگین نمرههای قضاوت «به کارگیری ابعاد کاربردپذیری» با «وضعیت مطلوب»، نمرههای «گروههای سنّی مختلف»، نمرههای «کاربران زن و مرد» و نمرههای «حوزههای تحصیلی مختلف» تفاوت معنادار مشاهده شد. همچنین، میان نمرههای قضاوت دانشجویان تحصیلات تکمیلی «دارای سابقة استفادة متفاوت از اینترنت» و نمرههای «دانشجویان سالهای اولیه و انتهایی تحصیلات تکمیلی»، تفاوت معناداری وجود نداشت.اصالت:نتایج این پژوهش می تواند به درک اهمیت کاربرد پذیر در وب سایت پژوهشگاه و توجه به مولفه های مختلف آن،کمک زیادی کند.
وبسایت
کاربردپذیری
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
پژوهشگاه مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و تکنولوژی شیراز
2013
12
22
103
122
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42412_4dbf208b6668d59e59c4c1e523d40450.pdf
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
تبیین ابعاد، شاخص ها و ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه دانشگاهی از دیدگاه استفاده کنندگان بااستفاده ازمدل تعدیل شده سروکوال و لیب کوال: مطالعه کتابخانه دانشگاه خلیج فارس بوشهر
منیجه
بحرینی زاده
هدف: هدف اصلی این پژوهش آن است تا با استفاده از مدل تعدیل شدة سروکوال و لیب کوال[3]، ابعاد کیفیت خدمات کتابخانه دانشگاهی شناسایی و سطح کیفیت خدمات ارائه شده از دیدگاه استفادهکنندگان از این خدمات بررسی شود . روش: اینپژوهشازنظرهدفکاربردی،ازنظرمیزانکنترلمتغیرها،توصیفیوازبُعدروش اجرا،پیمایشی است. بهمنظورجمعآوریاطلاعات،ازپرسشنامهبراساسمؤلفههایسروکوآل و لیبکوال و تعدیلهای انجام گرفته بر روی آنها و مؤلفههای کیفیت خدمت مبتنی بر فناوری اطلاعات و مبتنی بر وب؛ استفاده شده است. جامعةآماریاینپژوهشاستفادهکنندگان از کتابخانه دانشگاه خلیج فارس است. به منظورتأمیننمونةموردنیاز،تعداد450 پرسشنامه توزیع و تعداد 400 پرسشنامه کامل، تجزیه و تحلیل شده است. یافتهها و نتیجهگیری: تحلیل عاملی اکتشافی منجر به استخراج پنج عامل دسترسی الکترونیکی به منابع و مجموعهها، خدمات پرسنلی، کتابخانه به عنوان یک محل، توجه ویژه به استفادهکننده و شرایط و دسترسی داخلی به منابع گردید.
کیفیت خدمات
سروکوال
لیب کوال
تحلیل شکاف
2013
12
22
123
143
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42413_495ecf1a57ed86fecb7b74578dad8ac0.pdf
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
بررسی همبستگی میان شاخصه های اثرگذاری علمی و اجتماعی پژوهشگران : مطالعه موردی حوزه علم سنجی
محمد امین
عرفان منش
والاعلی
روحانی
شده است. در این پژوهش، عملکرد 3024 پژوهشگر دارای تألیف در مجلة بینالمللی علمسنجی بر اساس ده شاخصة تعداد مقالههای، تعداد استنادهای دریافتی، میانگین استنادهای دریافتی برای هر مقاله، شاخص جی، شاخص اچ، درجه مرکزیت، بینیت، نزدیکی، بردار ویژه و تعداد پژوهشگران همکار، بررسی شده است. روششناسی پژوهش: پژوهش حاضر از نوع علمسنجی است. جامعة پژوهش از تعداد 3346 مقاله تشکیل شده که طی سالهای 1980 تا انتهای 2012 در مجلة بینالمللی علمسنجی منتشر شدهاند. یافتههای پژوهش: نتایج پژوهش نشان میدهد با در نظر گرفتن تمامی شاخصههای مورد بررسی، پژوهشگرانی مانند گلنزل، روسو، شوبرت، براون، ونران، موئد، مهیر، دباکر، لیدسدورف، ایگه، وینکلر، گوپتا، کورتیال، ونلوون، تیجس، کرشمر، سمال، پرسون و لیانگ از جمله اثرگذارترین افراد در حوزة علمسنجی بودهاند. همچنین، بررسی همبستگی میان شاخصههای مختلف اثرگذاری علمی و اجتماعی پژوهشگران نشان میدهد رابطه معناداری میان تمامی شاخصههای مورد بررسی بجز میانگین استناد و شاخصههای بینیت، نزدیکی و بردار ویژه وجود دارد. از میان شاخصههای مورد بررسی، قویترین همبستگی میان شاخصههای جی و اچ مشاهده شد. در انتها، ویژگیهای پژوهشگران اثرگذار در حوزة علمسنجی بررسی شده است. نتیجهگیری: استفاده از شاخصههای اثرگذاری اجتماعی در کنار شاخصههای اثرگذاری علمی، میتواند تصویر جامعتری از عملکرد پژوهشگران حوزههای موضوعی مختلف فراهم آورد.
اثرگذاری علمی
اثرگذاری اجتماعی
علمسنجی
مجله علمسنجی
2013
12
22
145
171
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42414_1238cfa103e71029bc13f685bda65e06.pdf
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
بررسی تاثیر ابعاد بسته بندی کتاب به قصد خرید کتاب های غیر درسی بانقش تعدیل گری قیمت و محتوای کتاب
فریبرز
رحیم نیا
مهدی
نجفی سیاهرودی
سید مسلم
علوی
هدف: هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثرهای بستهبندی کتاب و ابعاد آن بر قصد خرید کتابهای غیر درسی است. در این میان نقش تعدیلگری متغیرهای قیمت و محتوای کتاب غیر درسی نیز بررسی خواهد شد. روش/ رویکرد پژوهش: تحقیق از نظر روش، توصیفی/ پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعة آماری، تمامی خریداران کتاب مراجعهکننده به فروشگاههای کتابهای غیردرسی در شهر شیراز میباشند که از این تعداد 280 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در تحلیل روایی ابزار گردآوری، از روشهای روایی محتوا و روایی سازه و در سنجش پایایی، از آلفای کرونباخ (80%) و روش دو نیم کردن (75%) استفاده شد. یافتهها: نتایج مطالعه نشان میدهد تنها دو بُعد ترغیبی و اطلاعرسانی بستهبندی کتاب، بر قصد خرید کتاب غیردرسی مؤثر بوده است. از سوی دیگر، درحالی که متغیر قیمت کتاب غیر درسی توانسته است رابطة میان بستهبندی کتاب و قصد خرید کتاب غیردرسی را تعدیل نماید، متغیر محتوای کتاب غیر درسی نتوانسته است این رابطه را تعدیل کند. بحث و نتیجهگیری: بستهبندی، جزء جدایی ناپذیر کتاب است. در صورت طراحی نازیبا و بیارتباط با متن، توجه نکردن به سبک حروف نگاری روی کتاب و بدون ارائة اطلاعات لازم دربارة قیمت کتاب بر روی بستهبندی، خرید کتاب به صورت نامناسبی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
بستهبندی
بستهبندی کتاب
قصد خرید کتاب غیردرسی
قیمت کتاب
محتوای کتاب
2013
12
22
173
195
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42415_34c16718b43da19416c5edef4eea0388.pdf
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
تاثیر وقفه زمانی برجریان دانش: مطالعه موردی پروانه های ثبت اخترع
فریده
عصاره
علی
منصوری
هدف: دانش، امروزه از ضروریات اساسی هر جامعه است که از طرق مختلف از جمله پروانههای ثبت اختراع، تولید میشود و اشاعه مییابد. اشاعة دانش در فرایندی به نام جریان دانش شکل میگیرد. جریان دانش تحت تأثیر عوامل مختلف از جمله عامل وقفة زمانی است که در این پژوهش بررسی شده است. روش پژوهش: پژوهش حاضر با استفاده از تحلیل استنادی، تأثیر عامل وقفة زمانی در چگونگی شکلگیری جریان دانش میان پروانههای ثبت اختراع موجود در پایگاه ادارة ثبت اختراع آمریکا را در حوزة موضوعی برق و الکترونیک در محدودة سالهای 1987-2006 بررسی میکند. یافتهها: نتایج نشان داد وقفة زمانی بر چگونگی جریان دانش تأثیر دارد و این تأثیر در میان پروانههای ثبت اختراع که حداکثر سه سال از تاریخ کسب اعتبار آنها گذشته باشد، بیشتر است. همچنین، نتایج نشان داد روزآمدی پروانههای ثبت اختراع، تأثیر زیادی در چگونگی جریان دانش دارد.
پروانة ثبت اختراع
وقفة زمانی
جریان دانش
تحلیل استنادی
2013
12
22
197
220
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42416_a6a778430d8fe728fd0c426fb62ba781.pdf
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
تحلیل عوامل موثر بر پذیرش مقالات در مجله جغرافیا و توسعه ناحیه ای با مدل کاپلان مایرو رگرسیون کاکس
محمد رحیم
رهنما
امیر
اسدی
مجتبی
روستا
هدف: ارزیابی کمّی و کیفی مقالههای مجلة «جغرافیا و توسعة ناحیهای» از آغاز انتشار (1382) تا سال 1390 با استفاده از جدولهای بقاء کاپلان مایر و رگرسیون کاکس. روش پژوهش: روش مورد استفاده توصیفی- تحلیلی و از نوع تحقیق کاربردی است. شیوة گردآوری اطلاعات، از نوع تحلیل محتواست. همچنین، با استفاده از مدل جدولهای کاپلان مایر، مدل آنالیز واریانس یکطرفهو آزمون کاکس، به ارزیابی و تحلیل کمّی و کیفی مقالههای انتخاب شده، پرداخته شده است. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد از 900 مقالة رسیده به مجله، 136 مقاله در 14 شماره مجله به چاپ رسیده است؛ 51% مقالهها رد شده و 34% در دست بررسی است. میانگین امتیازهای کلی مقالههای برابر 5/41 امتیاز میباشد. نتایج آزمونLog Rank مؤید وجود تفاوت در امتیازهای بین دو گروه مقالههای پذیرفته شده و رد شده در مدل کاپلان مایر است. همچنین، بر اساس نتایج حاصل از کاربرد رگرسیون کاکس، شاخصهای «روش علمی تحقیق» (428/.)، «نوآوری در تحلیل موضوع» (124/.) و شاخص «تازگی، ضرورت و اولویت موضوع» (039/.) بیشترین تأثیر را دارد. نتیجهگیری: تکیه بر شاخصهایی که بر جنبههای خلاقیت و نوآوری در مقالههای تأکید دارند، از نظر ارزیابان مهمتر است و باید در اولویت قرار گیرند تا شاخصهای پیشنهادی مجله. لذا، تجدید نظر در امتیازبندی شاخصهای مجله و بهویژه وزنهای آنها، ضروری به نظر میرسد.
مجلة جغرافیا و توسعة ناحیهای
رگرسیون کاکس
پذیرش مقالههای
تحلیل عوامل
مدل کاپلان مایر
2013
12
22
221
240
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42417_2b20f9ab704fc72019da5c27750e5fa1.pdf
کتابداری و اطلاعرسانی
1680-9637
1680-9637
1392
16
4
پژوهشی پیرامون تدوین برنامه ریزی راهبردی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی کرمانشاه
حمید
احمدی
سلیمان
شفیعی
هدف: هدف این پژوهش، تنظیم سند راهبردی و تعیین راهبردهای اصلی برای پیشبرد و ارتقای دانش کتابداری و اطلاعرسانی در استان کرمانشاه است. روششناسی: این پژوهش از نوع کاربردی است و به روش تحلیل محتوا و پیمایش اجرا شده است. جامعة پژوهش را اعضای اصلی، کمیتههای مرتبط و اعضای شرکت کننده در همایشهای و کارگاههای برگزار شدة این انجمن تشکیل دادند که با استخراج دادهها و مطالعة درونی و بیرونی انجام شد. یافتهها: نتایج این پژوهش شامل چهار راهبرد اصلی برای بهبود برنامههای انجمن است، شامل: 1. بالا بردن سهمبازار برای خدمات و محصولات کنونی 2. ایجاد تنوع همگون از طریق افزودن خدمات و محصولات جدید با محوریت فناوریهای نوین 3. به فعلیت درآوردن قابلیتها و توانمندیهای مادی و معنوی استادان، پژوهشگران، کتابداران، خیرین، سازمانها و مؤسسات و تمامی علاقمندان به مسائل کتابداری و اطلاعرسانی 4. عرضة محصولات و خدمات به مناطق جغرافیایی جدید، انجمن بر اساس این برنامهها فعالیت خواهد کرد. کاربردها: انتظار میرود نتایج این پژوهش، بتواند افق و دیدی روشن و جامع از برنامهها و سیاستهای ریز و درشت این انجمن را در جهت پیاده و عملیاتی کردن آنها، به فعلیت برساند.
برنامهریزی راهبردی
انجمن کتابداری و اطلاعرسانی کرمانشاه
ماتریس برنامهریزی
سوات
2013
12
22
241
265
https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42419_a37876dfe6a0c654befd390067f72060.pdf