اخگر، بابک؛ جهانیان، خشایار (1389). قطبنمایمدیریتدانش، تهران: انتشارات نگاه دانش.
اخوان، پیمان؛ فیلسوفیان، مریم؛ کریمی، محمدحسین (1395). ارائة الگوی تبیین استراتژی مدیریت دانش مبتنی بر سطح بلوغ با روش دلفی فازی، پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 32(2)، 397-420.
حسنقلی پور، طهمورث؛ عابدی جعفری، حسن؛ خطیبیان، ندا (1388). سنجش سطح بلوغ مدیریت دانش در سازمان ها از طریق یک مدل بلوغ توسعه یافتۀ مدیریت دانش، فصلنامه علوم مدیریت ایران، 4(14)، 121-148.
خدیور، آمنه؛ عباسی، فاطمه (1395). ارزیابی بلوغ مدیریت دانش در سیصد شرکت برتر ایرانی، پژوهشهای نوین در تصمیمگیری، 1(3)، 23-42.
خدیور، آمنه؛ نصری نصرآبادی، شهره؛ فلاح، الهام (1393). طراحی سیستم خبره فازی جهت انتخاب استراتژی مدیریت دانش، پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 30(1)، 91-119.
رضایی نور، جلال؛ لک، بهزاد؛ جعفری، محمد جواد (1396). ارائه مدل ارزیابی بلوغ مدیریت دانش مبتنی بر عوامل اساسی موفقیت مدیریت دانش، فصلنامه مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 5(4)،122-146.
رونقی، محمدحسین؛ زین الدین زاده، سارا؛ علم بلادی، سپهر (1398). شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر پیادهسازی مدیریت دانش با استفاده از روش فراترکیب، کتابداری و اطلاعرسانی، 22(3)، 112-135.
رونقی، محمدحسین (1398). تأثیر خلاقیت و سرمایه اجتماعی بر بلوغ مدیریت دانش سازمانی در حوزه فناوری اطلاعات، مجله مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 17، 79-94.
شامی زنجانی، مهدی؛ رونقی، محمدحسین (1395). رابطه فرایندهای مدیریت دانش و هوش کارکنان در سازمان های حوزه فناوری اطلاعات، مجله مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 26، 101-125.
علیپور نرگس (1396). سنجش نقش میانجی بلوغ مدیریت دانش در رابطه میان فرصت های کارآفرینانه و سازگاری استراتژیک از دیدگاه خبرگان دانشگاهی، نوآوریهای مدیریت آموزشی، 12(4)، 123-126.
قاسمی، بهزاد؛ والمحمدی، چنگیز (1397). طراحی مدل بلوغ مدیریت دانش در کلاس جهانی بر اساس مدل تعالی: یک رویکرد آمیخته، پژوهشهای مدیریت عمومی، 11(40)، 82-107.
محمدرائی نائینی، سعیده؛ شامی زنجانی، مهدی؛ موسی خانی، محمد (1393). شناسایی و رتبهبندی اصول راهنمایی استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش با استفاده از مدل APQC، پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 30(1)، 61-89.
هاشمی، پروین؛ خدیور، آمنه؛ شامی زنجانی مهدی (1397). توسعه هستان شناسی فرایند محور برای فناوریهای مدیریت دانش، پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 33(3)، 1153-1176.
یادگاری، مهدی؛ تارخ، محمدجعفر (1396). استفاده از تکنیک دیمتل فازی برای رتبه بندی راهبردهای مدیریت دانش، پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 32(3)، 761-788.
References
Abbasimehr, H., & Tarokh, M.J. (2016). A novel interval type-2 fuzzy AHP-TOPSIS approach for ranking reviewers in online communities, Scientia Iranica, Transactions E: Industrial Engineering 23(5), 2355-2373.
Abdullah, L., & Zulkifli, N. (2015). Integration of fuzzy AHP and interval type-2 fuzzy DEMATEL: An application to human resource management, Expert Systems with Applications 42, 4397–4409.
Akhgar, B., & Jahanian, Kh. (2010). Knowledge management compess, Tehran: Negahdanesh Publication. (in Persian)
Akhavan, P. Philsoophian, M., & Kairmi, M.H. (2017). Developing a knowledge management strategy model based on maturity level: A Fuzzy Delphi approach, Iranian Journal of Information Pprocessing and Management, 32(2), 397-420. (in Persian)
Alipoor N. (2017). Assessing Mediating Role of Knowledge Management Maturity in the Relationship between Entrepreneurial Opportunities and Strategic Adaptation from Academic Experts’ Perspective, Journal of Modern Thoughts Education, 12(4), 125-137. (in Persian)
Breznik, K. (2018). Knowledge Management – from its Inception to the Innovation Linkage, Procedia-Social and Behavioral Sciences 238, 141–148.
Centobelli P., Cerchione R., & Esposito E. (2018). Aligning enterprise knowledge and knowledge management systems to improve efficiency and effectiveness performance: A three-dimensional Fuzzy-based decision support system, Expert Systems with Applications, 91, 107-126.
Ehms, K., & Langen, M. (2002). Holistic development of knowledge management with KMMM, Siemens AG 1-8.
Gallagher, S., & Hazlett, S. A. (2000). Using the knowledge management maturity model (KM3) as an evaluation tool, In Conference on Knowledge Management Concepts and Controversies, United Kingdom, 10-11.
Ghasemi, B., & Valmohamadi C. (2017). Designing a Maturity Model of World-Class Knowledge Management based on the Excellence Model: A Mixed approach, Public Management Researches, 11 (40),79-107. (in Persian)
Hashemi, P., Khadiver, A., & Shamizanjani, M. (2018). Developing Process-based Ontology for Knowledge Management Technologies, Iranian journal of information processing and management, 33(3), 1141-1164. (in Persian)
Hassangholipoor, T., Abedijafari, H., & Khatibian, N. (2010). Measuring Knowledge Management Maturity Level Within Organizations; Using a Developed Maturity Model of Knowledge Management, Iranian journal of Managemenr Science, 4(14), 121-148. (in Persian)
Kahraman C., Oztaysi, B., Sari, I., & Turanoglu. E. (2014). Fuzzy analytic hierarchy process with interval type-2 fuzzy sets, Knowledge-Based Systems, 59, 48-57
Khadivar, A., & Abbasi, F. (2016). KM Maturity assessment in 300 top Iranian company, Modern Researches in Decision Making, 1(3), 23-42. (in Persian)
Khadivar, A., Nasrinasrabadi S., & Falah, E. (2014). Designing a fuzzy expert system for selecting knowledge management strategy, Iranian Journal of Information Processing and Management, 30(1), 91-119. (in Persian)
Lee, J., & Kim Y. (2001). A stage model of organizational knowledge management: A latent content analysis, Expert Systems with Applications, 20(4), 299-311.
Mardani, A., Nikoosokhan, S., Moradi, M., & Doustar, M. (2018). The Relationship between Knowledge Management and Innovation Performance, Journal of High Technology Management Research, 29, 12–26.
Mehta, N., Oswald, S., & Mehta, A. (2007). Infosys Technologies: improving organizational knowledge flows, Journal of Information Technology, 22(4), 456‐464.
Mendel, J. M. (2007). Type-2 Fuzzy Sets and Systems: An Overview, Computational Intelligence Magazine, IEEE 2,20-29.
Mohammadraei Naeeini, S., Shamizanjani, M., & Mousakhani, M. (2014). Identifying and Ranking Guidelines for the Successful Deployment of Knowledge Management Models Using APQC, Iranian Journal of Information Processing and Management, 30(1), 61-89. (in Persian)
Niewiadomski P., Stachowiak A., & Pawlak N. (2019). Knowledge on IT Tools Based on AI Maturity – Industry 4.0 Perspective, Procedia Manufacturing, 39, 574-582.
O'Dell, C., & Hubert, C. (2011). The new edge in knowledge: How knowledge management is changing the way we do business, New York, USA: Wiley.
Oliveira, M., & Pedron, C. D. (2014). Maturity Model fro Knowledge Management and Stategic Benefits, Proceedings of the 15th European Conference on Knowledge Management (ECKM2014), 748-756.
Petruzzelli, A., Ardito, L., & Savino, T. (2018). Maturity of knowledge inputs and innovation value: The moderating effect of firm age and size, Journal of Business Research, 86, 190–201.
Rezaeinoor, J., Lak B., & Jafari, M. J. (2018). A model for evaluating knowledge management maturity based on knowledge management CSFs, Resource Management in Police, 5(4), 122-146. (in Persian)
Ronaghi, M. (2019). Studying Effect of Creativity and Social Capital on Knowledge Management Maturity in IT industry, Journal of Studies in Library and Information Science, 26, 101-125. (in Persian)
Ronaghi, M., Zeinodinzade, S., & Alambeladi, S. (2019). Identification and Ranking the Factors Affecting the Knowledge Management Implementation Using Metasynthesis Method, Journal of Studies Library and Information Science, 22(87), 112-135. (in Persian)
Serna, E. (2012). Maturity model of Knowledge Management in the interpretativist perspective, International Journal of Information Management 32, 365– 371.
Shamizanjani, M., & Ronaghi, M. (2017). The Relationship between Knowledge Management Processes and Employee's Intelligence in IT companies, Journal of Studies Library and Information Science, 23(17), 79-94. (in Persian)
Soner O., Celik, E. & Akyuz, E. (2017). Application of AHP and VIKOR methods under interval type 2 fuzzy environment in maritime transportation, Ocean Engineering journal 129, 107–116.
Wang J., Ding, D., Liu, O., & Li, M. (2016). A synthetic method for knowledge management performance evaluation based on triangular fuzzy number and group support systems, Applied Soft Computing, 39, 11-20.
Wibowo, M., & Waluyo, R. (2015). Knowledge management maturity in construction companies, The 5th International Conference of Euro Asia Civil Engineering Forum (EACEF-5), Procedia Engineering 125, 89-94.
Yadegari, M., & Tarokh, M. J. (2017). Using Fuzzy DEMATEL Technique to Ranking Knowledge Management Strategies, Iranian Journal of Information Processing and Management, 32(3), 761-788. (in Persian)