افتاده، جواد (1388). کاربران تولیدکننده محتوا بنیان روابط عمومی 2 در عصر رسانههای اجتماعی. مجموعه مقالات اولین همایش بینالمللی روابط عمومی 2، تهران: کارگزار روابط عمومی، 124.
افتاده، جواد (1389). رسانههای اجتماعی و کتاب بازگشت عموم و باز نشر کتاب، تهران، فصلنامه کتاب مهر، (1).
افتاده، جواد (1392). ویژگیها و الگوهای رسانههای اجتماعی مطالعه موردی: تحلیل توییتر، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته علوم ارتباطات اجتماعی به راهنمایی هادی خانیکی، تهران، دانشگاه علامه طباطبائی.
پرهامنیا، فرشاد؛ نوشین فرد، فاطمه؛ حریری، نجلا؛ محمد اسماعیل، صدیقه (1396). تأثیر عوامل ساختاری بر ارتباطات علمی و تولیدات علمی دانشگاههای ایران، پژوهشهای نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانششناسی، 7(1)، 72-48.
ترلو، کریسپین (1389). ارتباطات کامپیوتر- واسط، ترجمه سروناز تربتـی، تهران، انتشارات جامعهشناسان.
خانیکی، هادی؛ زرین، زردار (1393). علم در رسانهها؛ بررسی فرایند برساخته شدن علم در چارچوبهای رسانهای. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، (4)، 920-875.
رازقی، نادر؛ قائدی، مریم (1395). تبیین عوامل مؤثر بر تولید علمی (مورد مطالعه: دانشگاه مازندران)، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 8(16)، 86-63.
زوارقی، رسول (1389). دانشگاههای نامرئی: مروری بر متون، فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 25(4)، 783-757.
سلیمانی، محمدرضا؛ شکویی، علی (1387). عوامل موثر بر تولیدات علمی اعضای هیئت دانشگاه آزاد اسلامی (منطقه 8)، دانش و پژوهش در برنامهریزی درسی، (17 و 18)، 146-119.
شمسی، مهناز (1394). بررسی رابطه ارتباطات علمی و رسانهها با تأکید بر رسانههای اجتماعی، فصلنامه تحلیلی پژوهشی کتاب، (17 و 18)، 79-62.
صمیعی، میترا (1394). رسانههای اجتماعی و نقش آن در تبادل دانش بین متخصصان حفاظت رقمی بر مبنای مدل لانه زنبوری، مطالعات دانشناسی، 1(4)، 50-27.
عقیلی، سید وحید؛ قاسمزاده عراقی، مرتضی (1394). رسانههای اجتماعی؛ چیستی، کارکردها و چالشها، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 8(1)، 36-21.
قائمپور، محمدعلی (1393). تعاملات و ارتباطات اجتماعی و علمی در دانشگاه صنعتی شریف از نظر دانشجویان، پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 20(4).
قدیمی، اکرم (1395). نقش رسانهها در عمومیسازی علم، علوم اجتماعی: مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 12(42)، 38-11.
گلینی مقدم، گلنسا؛ صمیعی، میترا؛ کمالی سروستانی، مریم (1397). نقش رسانههای اجتماعی در ارتباطات علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 4(15)، 351-322.
گنجی، علیرضا؛ آزاد، اسدالله (1384). بررسی وضعیت تولید اطلاعات علمی هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، (29).
محمدی، اکرم (1386). تأثیر ارتباطات علمی بر تولید دانش، مجله جامعهشناسی ایران، (1)، 57-52.
محمدی، اکرم (1384). بررسی اثر عوامل سازمانی و فردی بر فعالیتهای علمی در ایران، پایاننامه دکتری جامعهشناسی، دانشکده علوم انسانی، تهران، دانشگاه تربیت مدرس.
References
Aghili, S. V., & Qasemzadeh Iraqi, M. (2015). Social media; What, Functions and Challenges, Iranian Journal of Social Development Studies, 8(1), 21-36. (in Persian)
Bik, H. M., & Goldstein, M. C. (2013). An Introduction to Social Media for Scientists. PLoS Biology, 11(4), 8.
Boughzala, I. (2016). Social Media and Value Creation: Exploring the Perception of
Generation Y toward Corporate Social Networking Applications Use, Journal of Organizational and End User Computing. DOI: 10.4018/JOEUC.2016040107,
Brashears Brott, J. (2019). Examine the relationship between learning modes and the use of social media for learning in undergraduate college students, Texas A&M University-Corpus Christi Corpus Christi, Texas.
Hoffmann, C. P., Lutz, C., & Meckel, M. (2014). Impact Factor 2.0:
Applying Social Network Analysis to Scientific Impact Assessment, 47th Hawaii International Conference on System Science.
Ganji, A., & Azad, A. (2005). Investigating the status of scientific information production of the faculty of Ferdowsi University of Mashhad, Library and Information Quarterly, (29). (in Persian)
Ghadimi, A. (2016). The role of media in the generalization of science, social sciences: cultural studies and communication, 12(42), 11-38. (in Persian)
Ghaempour, M. A. (2014). Social and scientific interactions and relations in Sharif University of Technology from the perspective of students, research and planning in higher education, 20(4). (in Persian)
Golini Moghaddam, G., Samiei, M., & Kamali Sarvestani, M. (2018). The Role of Social Media in Scientific Communication of Allameh Tabatabai University Faculty Members, Quarterly Journal of Modern Media Studies, 4(15), 322-351. (in Persian)
Gruzd, A., & Goertzen, M. (2013). Wired Academia: Why Social Science Scholars are using Social Media. 46th Hawaii Conference on System Sciences, 3332–3341.
Kaplan, A., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media Business Hori-zons, 53(1), 59-68.
Khaniki, H., & Zarrin, Z. (2014). Science in the media; Investigating the process of making science in media frameworks. Journal of Information Processing and Management, (4), 875-920. (in Persian)
Kietzmann, Jan H.; Silvestre, Bruno S.; McCarthy, Ian P. (2012). Unpacking the social media phenomenon: towards a research agenda. Journal of Public Affairs, 12(2), 109-119. available. http://busandadmin.uwinnipeg.ca/silvestrepdfs/PDF04
Mohammadi, A. (2005). Investigating the Effect of Organizational and Individual Factors on Scientific Activities in Iran, PhD Thesis in Sociology, Faculty of Humanities, Tehran, Tarbiat Modares University. (in Persian)
Mohammadi, A. (2007). The effect of scientific communication on knowledge production, Iranian Journal of Sociology, (1), 52-57. (in Persian)
Mounce, R (2013). Open Access and Altmetrics: Distinct but Complementary. Bulletin of the American Society for Information Science and Technology, 39(4), 14–17.
Nentwich, M., & König, R. (2012). Cyberscience 2.0 -Research in the Age of Digital Social Networks, Campus, Frankfurt/New York.
Oftadeh, J. (2009). Content-generating users are the foundation of public relations 2 in the age of social media. Proceedings of the First International Conference on Public Relations 2, Tehran, Public Relations Agent, 124. (in Persian)
Oftadeh, J. (2010). Social Media and Books Public Return and Book Publishing, Tehran, Mehr Book Quarterly, (1). (in Persian)
Oftadeh, J. (2013). Features and patterns of social media. Case Study: Twitter Analysis, Master Thesis. Department of Social Communication Sciences under the guidance of Hadi Khaniki, Tehran, Allameh Tabatabai University. (in Persian)
Parent, M., Plangger, k., & Bal, A. (2011). The new WTP: willingness to participate. Business Horizons. 54(3), 219-229.
Parham Nia, F., Nooshin Fard, F., Hariri, N., & Mohammad Ismail, S. (2017). The Impact of Structural Factors on Scientific Communication and Scientific Production of Iranian Universities, Theoretical and Applied Research in Information Science, 7(1), 48-72. (in Persian)
Perse, E., & Douglas, F. (2003). Audience activity and the third Generation of Television, paper presented at the Broadcast Education Association National Conference, Las Vagas, April.
Purdam, K., & Zhu, Y. (2017). Social Media, Science Communication and Academic Super Users in the UK. First Monday (Chicago), 11, 1-18. https://doi.org/10.5210/fm.v22i111.7866
Razeghi, N., & Ghaedi, M. (2016). Explaining the factors affecting scientific production (Case study: Mazandaran University), Journal of Executive Management, 8(16), 63-86. (in Persian)
Richardson, J., Grose, J., Nelmes, P., Parra, G., & Linares, M. (2016). Tweet if you want to be sustainable: a thematic analysis of a Twitter chat to discuss sustainability in nurse education. Journal of Advanced Nursing, (5),1086-1096.
Samiei, M. (2015). Social Media and Its Role in Knowledge Exchange between Digital Conservation Specialists Based on the Honeycomb Model, Encyclopedic Studies, 1(4), 27-50. (in Persian)
Shamsi, M. (2015). Investigating the Relationship between Scientific Communication and Media with Emphasis on Social Media, Analytical Research Quarterly, (17 and 18), 62-79. (in Persian)
Soleimani, M. R., & Shokouei, A. (2008). Factors affecting the scientific output of the members of the board of the Islamic Azad University (Region 8), knowledge and research in curriculum planning, (17 and 18), 119-146. (in Persian)
Terlo, C. (2010). Computer-interface communication, translated by Sarvanaz Torbati, Tehran, Sociologists Publications. (in Persian)
Van Dijck, J. (2013). The culture of connectivity: A critical history of social media, New York, NY: Oxford University Press.
Zavarghi, R. (2010). Invisible Universities: A Review of Texts, Scientific and Research Quarterly of Iran Institute of Information Science and Technology, 25(4), 757-783. (in Persian)
Zielińska, I. (2017). The influence of social media on science communication: Strategies of GMO opponents on Facebook. Adeptus, (10). https://doi.org/10.11649/a.1513.
Zuccala, A. (2006). Modeling the Invisible College. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 57(2), 152-168.