ابطحی، سید حسین؛ آغاز، عسل (1390). تأثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت دانش (مورد مطالعه: وزارت صنایع و معادن). نشریه علمی راهبردهای بازرگانی. ۹(۴۷)، ۲۶۵-۲۷۶.
اربابی، شهروز؛ جامی پور، مونا؛ زارع کیقباد، پری؛ فرخنیا، سیدمحمدرضا (1394). نقش مدیریت دانش در نوآوری و افزایش خلاقیت سازمانها. کنفرانس ملی رویکردهای نوین در علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری.
الوانی، سید مهدی؛ ناطق، تهمینه؛ فراحی، محمدمهدی (1386). نقش سرمایه اجتماعی در توسعه مدیریت دانش سازمانی. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 2(5)، 35-70.
برزینپور، فرناز؛ اخوان، پیمان؛ قمی، حمیدرضا (1393). شناسایی، اولویتبندی و سنجش میزان استفاده از ابزارهای مناسب مدیریت دانش در فرآیندهای دانشی دانشگاه امام علی (ع). فصلنامه مدیریت نظامی، 14(55)، 47-71.
بهلولی، علی؛ اسماعیل پور، منصور؛ اسلامبولچی، علیرضا (1399). بررسی عوامل استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی (مورد مطالعه: اداره آموزش و پرورش شهرستان دورود). فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 6(22)، 1-26.
حسینپور، عباس؛ علیپور، محمدباقر (1397). شناسایی عوامل تأثیرگذار بر پیادهسازی مدیریت دانش در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی. فصلنامه رشد فناوری، 14(54)، 46-54.
حفیظ کاشانی، مسعود؛ حاجی ملا میرزایی، حمید (1400). ارائه الگوی پیادهسازی مدیریت دانش در سیستم فرماندهی و کنترل. فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی، 4(2)، 95-127.
دامغانیان، حسین؛ زارعی، عظیم؛ فرناز، روزبان (1392). بررسی تأثیر تکنولوژی اطلاعات بر مدیریت دانش با میانجیگری توانمندسازی در شرکت ملی حفاری ایران. مدیریت فناوری اطلاعات، 5(4)، 85-102.
رحمان سرشت، حسین؛ رادمرد، سید قادر؛ گلوانی، محمد (1390). رابطه ساختار سازمانی و مدیریت دانش (مطالعهای در معاونت تولید قطعات پرسی شرکت ایران خودرو) . فصلنامه مدیریت فرهنگ سازمانی، 9(23)، 31-49.
صادقی دروازه، سعید؛ شول، عباس؛ مزروعی نصرابادی، اسماعیل؛ فرهادیان، علی (1397). نقش قابلیتهای فرایندی مدیریت دانش در توانمندسازی ساختاری منابع انسانی (مورد مطالعه: دانشگاه علامه طباطبائی). فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 1(1)، 49-72.
عصاره، فریده؛ سام، شهلا؛ غایبی، امیر (1400). شناسایی ابعاد توسعه خدمات مدیریت دادههای پژوهشی در مراکز علمی. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 24(2)، 85-111.
فروتن راد، لاله؛ مؤمنی، عصمت (1400). مروری بر فرایند مدیریت دانش و چگونگی پیادهسازی آن در سازمانها. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی، آماده انتشار.
References
Abtahi, S. H., & Aghaz, A. (2011). The effect of organizational culture on knowledge management (Case study: Ministry of Industries and Mines). Scientific Journal of Business Strategies, 9 (47), 265-276. (in Persian)
Adams, G. L., & Lamont, B. T. (2003). Knowledge management systems and developing sustainable competitive advantage. Journal of Knowledge Management, 7(2), 142-54.
Alwani, S. M., Nategh,T., & Farahi, M. M. (2006). The role of social capital in the development of organizational knowledge management. Iranian Journal of Management Sciences, 2(5), 35-70. (in Persian)
Arbabi, S., Jamipour, M., Zare Kiqobad, P., Farkhonia, S. M. R. (2015). The role of knowledge management in innovation and increasing the creativity of organizations. National Conference on New Approaches in Management, Economics and Accounting. (in Persian)
Barzinpour, F., Akhavan, P., & Qomi, H. R. (2014). Identifying, prioritizing and measuring the use of appropriate knowledge management tools in the knowledge processes of Imam Ali University. Military Management Quarterly, 14(55), 47-71. (in Persian)
Bohlooli, A., Ismailpour, M., & Islambolchi, A. (2020). Investigating the factors of establishing knowledge management in education using data mining techniques (Case study: Dorud Education Department). Journal of Knowledge Retrieval and Semantic Systems, 6(22), 1-26. (in Persian)
Chen, C. J., & Huang, J. W. (2007). How organizational climate and structure affect knowledge management. International Journal of Information Management, 27(2), 104-118.
Chin, W. (1998). The Partial Least Squares Approach to Structural Equation Modeling. Modern Methods for Business Research, 295-336.
Curado, M., & Ramos, I. (2010). Knowledge Management in Organizations: A new Proposal. European Conference on Knowledge Management, 11, 323-333.
Damghanian, H., Zarei, A., & Roozban, F. (2013). Investigating the effect of information technology on knowledge management through empowerment mediation in the National Iranian Drilling Company. Information Technology Management, 5(4), 85-102. (in Persian)
Davenport, T. H., & Prusak, L (1998). Working Knowledge: How Organizations Manage what they Know. Harvard Business School Press, Boston, MA.
Dickel, D. G., & de Moura, G. L. (2016). Organizational performance evaluation in intangible criteria: a model based on knowledge management and innovation management. RAI Revista de Administração e Inovação, 13(3), 211-220.
Foroutan Rad, L., & Momeni, E. (2020). A review of the knowledge management process and how to implement it in organizations. Knowledge Retrieval and Semantic Systems. (in Persian)
Ghezzi, A., & Cavallo, A. (2020). Agile business model innovation in digital entrepreneurship: Lean startup approaches. Journal of Business Research, 519–537. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.06.013.
Gil-Gomez, H., Guerola-Navarro, V., Oltra-Badenes, R., & Lozano-Quilis, J. A. (2020). Customer relationship management: Digital transformation and sustainable business model innovation. Economic Research-Ekonomska Istraˇzivanja, 1–18. https://doi.org/ 10.1080/1331677X.2019.1676283.
Gouvihaus, R. P. & Costa, P. E. C (2004). Knowledge Management: Breaking the Cultural Barriers to Motivate the Knowledge Sharing within Organizations. XXIV Brazilian Symposium on Production Engineering, October, Santa Catarina, Brazil.
Hafiz Kashani, M., & Haji Mullah Mirzaei, H. (2021). The Presentation of a Model for Implementing Knowledge Management in the Command-and-Control System. Scientific Journal of Strategic Management of Organizational Knowledge, 4(2), 95-127.
Hosseinpour, A., & Alipour, M. B. (2018). Identifying the factors affecting the implementation of knowledge management in the central office of University Jihad. Technology Growth Quarterly, 14(54), 46-54. (in Persian)
James, S. (2008). Inquiry in health knowledge management. Journal of Knowledge Management, 12(4), 160-172.
Lee, E. J., Kim, H. S., & Kim, H. Y. (2014). Relationships between core factors of knowledge management in hospital nursing organisations and outcomes of nursing performance. Journal of Clinical Nursing, 23(23-24), 3513-3524.
Lim, M., Lang, T. M., Hua, T. K., & Dat, B. T. (2017). Knowledge management in sustainable supply chain management: Improving performance through an interpretive structural modelling approach. Journal of Cleaner Production, 1(1), 806-816.
Meyer, H. M., & Marion T. J. (2013). Preserving the integrity of knowledge and information in R&D. Business Horizons, 56(1), 51-61.
Mohajan, H. K. (2017). The Impact of Knowledge Management Models for the Development of Organizations. Journal of Environmental Treatment Techniques, 5, 12-23.
Osareh, F., Sam, S., & Ghayebi, A. (2021). Identify the dimensions of development of research data management services in scientific centers. Journal of Library and Information Science, 24(2), 85-111. (in Persian)
Quinn, R. E., & Spritzer, G. M. (1997). The road to empowerment: Seven questions every leader should consider. Organizational Dynamics, 26(2), 37-49.
Rahman Seresht, H., & Radmard, S. Q. (2011). Relationship between organizational structure and knowledge management (a study in Iran Khodro Company in the production of press parts). Quarterly Journal of Organizational Culture Management, 9(23), 31-49.
Sadeghi Darvazeh, S., Shool, A., Mazrouei Nasrabadi, I., & Farhadian, A. (2018). The Role of Knowledge Management Process Capabilities in Structural Empowerment of Human Resources (Case Study: Allameh Tabatabai University). Quarterly Journal of Strategic Management of Organizational Knowledge of Imam Hossein University, 1(1), 49-72. (in Persian)
Schein, E. H. (1992). Organizational Culture and Leadership. (2nd ed) San Francisco: Jossey- Bass.
Shani, A. B., Sena, J. A., & Olin, T. (2003). Knowledge management and new product development: a study of two companies. European Journal of Innovation Management, 6(3), 137-149.
Suhaimee, S., Abu Bakr, A. Z., & Alias, R. A. (2006). Knowledge Sharing Culture in Malaysian Public Institution of Higher Education: An Overview. Proceedings of the Postgraduate Annual Research Seminar, 354-359.
Wang, Y. M., & Wang, Y. C. (2016). Determinants of firms' knowledge management system implementation: An empirical study. Computers in Human Behavior, 64. 829-842.
Wold, H. (1975). Path models with latent variables: The NIPALS approach. In H. M. Blalock (Ed.), Quantitative sociology (pp. 307-357). New York: Seminar Press.