ابراهیمی، سعیده؛ فرجپهلو، عبدالحسین (1392). سنجش ارتباط بین میزان مهارتهای مدیران در مدیریت تغییر و نگرش به تغییر در مدیران کتابخانههای دانشگاهی منطقه جنوب کشور. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 5(2)، 60-45.
احمدی، علی اکبر؛ مبارکی، حسین؛ دارائی، محمدرضا؛ سلام زاده، یاشار (1390). تجزیه و تحلیل ارتباط بین فرهنگ سازمانی و خلاقیت کارکنان وزراتخانه بهداشت، درمان، آموزش پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 13(4)، 34-28.
التماسی، مهشید؛ التماسی، معصومه (1397). انگیزش درونی و رضایت شغلی کتابداران کتابخانههای عمومی. کتابداری و علم اطلاعات. 23(1)، 149-164.
اللهیار، منصور (1399). نقش میانجی خلاقیت کارکنان در رابطه بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان آموزش و پروش بیرجند. مدیریت و چشمانداز آموزش، 3(1)، 18-1.
امرائی، مرتضی؛ اشرفیریزی، حسن؛ پایی، احمد؛ بهرامی، سوسن؛ سموعی، راحله (1390). رابطه بین هوشهیجانی و مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای دانشگاه اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت، 21(5)، 622-600.
انسائی، زهرا (1397). نیازسنجی اطلاعاتی و میزان رضایتمندی کاربران کتابخانهی عمومی از خدمات کتابخانهای. نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، 38(1)، 20-1.
تامینی، میترا، علیپور حافظی، حامد، عبداللهی، زهرا (1390). بررسی و مقایسه وضعیت ساختمان و تجهیزات کتابخانه مرکزی تبریز با استانداردهای کتابخانههای عمومی و سنجش میزان رضایت مراجعین از فضای کتابخانه. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 66(1)، 57-1.
حریری، نجلا؛ پاگردکار، یاسمن (1395). تأثیر قصهگویی در کتابخانههای عمومی بر افزایش خلاقیت کودکان پیش دبستانی: یک پژوهش تجربی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 22(85)، 212-195.
رحمانی، مهدی، فهیمنیا، فاطمه (1398). مطالعه مخاطرهای پیشروی خدمات کتابخانههای تحت پوشش نهاد کتابخانههای عمومی کشور. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 98(5)، 403-375.
رداد، ایرج، قطبزاده اردکانی، مصطفی (1396). بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی کتابداران بر کیفیت ارائه خدمات. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 22(3)، 110-91.
رهنما، ساناز؛ فتاحی، رحمتالله؛ دیانی، محمدحسین (1394). بررسی میزان و عوامل مؤثر بر برخورداری کتابداران از مهارتهای ارتباطی: مطالعه موردی کتابداران دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 30(3)، 898-875.
سرتشنیزی، سمیه؛ قنبری خشنود، مریم (1400). بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی با رضایت شغلی و خلاقیت کتابداران کتابخانههای عمومی استان همدان. دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی. 46(1)، 109-93.
سلیمانپور، سمیرا (1395). مدیریت کتابخانه و مرکز اطلاعرسانی. نقد کتاب و اطلاعرسانی و ارتباطات، 9(1)، 16-1.
سمیرمیزاده، مینا (1395). تغییرات سازمانی ناشی از ورود فنآوریهای نوین به کتابخانه. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی، 39(2)، 11-1.
عظیمی، محمدحسن، کوهی رستمی، منصور، حسینزاده، فاطمه (1400). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر خلاقیت و نوآوری در کتابخانههای عمومی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 107(1)، 738-707.
فتاحی، رحمت الله (1396). پویاسازی کتابخانههای عمومی در راستای آگاهی بخشی همگانی، اصلاحات اجتماعی و کاهش آسیبها. سخن هفته لیزنا، شماره ۳۶7. 20 آذر ۱۳۹۶.
فرخاری، فاطمه (1395). آموزش سواد اطلاعاتی در کتابخانههای عمومی. نخستین کنفرانس بینالمللی و دومین کنفرانس ملی هزاره سوم و علوم انسانی شیراز. https://cililica.com/doc/510700
فرهادپور، محمدرضا؛ نظری، فریبا (1390). مطالعه عوامل مؤثر مقاومت در برابر تغییر در کتابخانههای عمومی. تحقیقات و اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 79(1)، 610-597.
فهیمیفر، سپیده؛ فرزینیزدی، محبوبه (1393). ارزیابی رضایت کاربران از مجموعه، ساختمان، تجهیزات، کتابداران و خدمات کتابخانههای عمومی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 76(1)، 126-113.
قاسمی، علی حسین (1385). بازنگری به رویکرد کاربرمداری در کتابخانههای تخصصی. کتابداری و اطلاعرسانی، 9(3)، 11-1.
قلاوندی، حسن؛ احمدیان، زکریا (1396). الگوی روابط اخلاق حرفهای، سلامت سازمانی و کیفیت زندگی کاری در نظام آموزش عالی. رهبری و مدیریت آموزش، 4(11)، 158-143.
قلیپور، مریم؛ ابراهیمزاده، فریمان (1398). رابطه ابعاد فرهنگ سازمانی و خلاقیت کارکنان. مجله فرهنگی، 13(3)، 98-85.
کاکاوند، امین (1396). کارگاه ساخت خلاق یا Makerspace چیست؟ خبرنامه دیمانسه. دسترسی در https://b2n.ir/809194. تاریخ دسترسی 12/11/1400.
کیانراد، زهرا؛ فهیمنیا، فاطمه؛ نقشینه، نادر (1396). ارزیابی خدمات جنبی وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی شهر تبریز و نقش آن در توسعه فرهنگی مطالعه مخاطبان کودک و نوجوان. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 14(2)، 60-41.
محمدی، محمد؛ مطهرینیا، ایمان (1395). ارزیابی رضایت کاربران از معماری و رنگآمیزی فضای داخلی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 20(86)، 398-379.
مظفری، افسانه (1395). کارگاه ساخت ایدههای سبک اندویچ در کتابخانه شهرستان جانسون. کتابدار 2.0. 2(4). دسترسی در https://b2n.ir/585680. تاریخ دسترسی 20/12/1400.
هاشمزاده، محمدجواد؛ فرامرزی، معصومه (1395). کاربران کتابخانههای عمومی استان خراسان جنوبی: تبیین نیازهای اطلاعاتی با تکیه بر الگوی هیل. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 22(3)، 70-50.
References
Abo, S., An Dunson, R., & Varhem, A. (2013). How do public libraries function as meeting places? Library & Information Science, 32(1), 16-47.
Ahmadi, A. A., Mubaraki, H., Darai, M. R., Salamzadeh, Y. (2010). Analysis of the relationship between organizational culture and creativity of employees of the Ministry of Health, Treatment, Medical Education. Journal of Shahrekord University of Medical Sciences, 13(4), 28-34. (in Persian)
Allahyar, M. (2019). The mediating role of employees' creativity in the relationship between job self-efficacy and entrepreneurship of Birjand education and training employees. Education Management and Perspectives, 3(1), 1-18. (in Persian)
Ansai, Z. (2017). Information needs assessment and the level of satisfaction of public library users with library services. Electronic Publication of Astan Quds Razavi Library Organization and Document Center, 38(1), 1-20. (in Persian)
Azimi, M. H., Kohi Rostami, M., & Hosseinzadeh, F. (1400). Identifying and prioritizing factors affecting creativity and innovation in public libraries. Information Research and Public Libraries, 107(1), 738-707. (in Persian)
Barniski, S. (2016). Access and express: professional perspectives on public library makerspaces and intellectual freedom. Information Science Journals, 20(1), 103-125.
Born, C., Henkel, M., & Mainka, A. (2017). How public library are keeping pace with the times: core services of libraries in informational world cities. Journal libri, 34(2), 138-149.
Britton, L. (2012). Afabulous laboratory: The makerspace at fayetteville free library. Public Libraries, 51(1), 30-32.
Burns, N., & Grove, S. K. (2007). The practice of nursing research conduct. Critique and Utilization. Philadelphia: WB. Saunders.
Chivukula, D. (2019). Makerspace-The Future of Public Libraries. (M.F.A.). The University of North Carolina at Greensboro, Ann Arbor. Retrieved from ProQuest Dissertations & Theses A & I, ProQuest Dissertations & Theses Global database 130pp.
Davis, A. M. L. (2018). Current trends and Goals in the Development of makerspaces at new england college and research libraries. Information Technology and Libraries, 37(2), 94-117.
Diseye, O. (2018). Self-efficacy and Attitude towards information literacy skills: A Study on library and information science students. Amity Journal of Training and Development, 3(1), 1-11.
Ebrahimi, S., & Farajpahlu, A. H. (2012). Measuring the relationship between managers' skills in change and attitudes towards change in university libraries in the southern region of the country. Library and Information Science Studies, 5(2), 45-60. (in Persian)
Eltemasi, M., & Eltemasi, M. (2017). Intrinsic motivation and job satisfaction of public library librarians. Librarianship and Information Science, 23(1), 149-164. (in Persian)
Fahimifar, S., & Farzinyazdi, M. (2013). Evaluation of users' satisfaction with the collection, building, equipment, librarians and services of public libraries. Information Research and Public Libraries, 76(1), 113-126. (in Persian)
Farhadpour, M., & Nazari, F. (2010). Studying the effective factors of resistance to change in public libraries. Research and Information and Public Libraries, 79(1), 597-610. (in Persian)
Farkhari, F. (2015). Teaching information literacy in public libraries. The first international conference and the second national conference of the third millennium and humanities in Shiraz. https://cililica.com/doc/510700. (in Persian)
Friessing, M., Handy, L., & Ramsaure, C. (2018). The role of makerspaces in product development of hardware start-ups. A publication of the Public Library Association, 12(6), 43-57.
Gahagan, P. M., & Calvert, P. J. (2020). Evaluating a public library makerspace. Public Library Quarterly, 39(4), 32-219.
Gall, D. (2012). Librarian like a rock star: using your personal brand to promote your services and reach distant user. Journal of Library Administration. 52(1-2), 549-558.
Gall, P. M. (2016). Evaluating makerspaces: exploring methods used to assess the outcomes of public library makerspaces. Victoria University of Wellington te Herengawaka, 40(2), 41-52.
Ghalawandi, H., & Ahmadian, Z. (2016). The relationship model of professional ethics, organizational health and quality of work life in the higher education system. Educational Leadership and Management, 4(11), 158-143. (in Persian)
Ghasemi, A. H. (2005). Reviewing the user-oriented approach in specialized libraries. Library and Information, 9(3), 1-11. (in Persian)
Gorham, U., & Bertot, J. C. (2018). Social innovation in public libraries solving community challenges. The University of Chicago Press Journals, 88(3), 1-203.
Halbinger, M. (2018). The role of makerspaces in supporting consumer innovation and diffusion: An empirical analysis. Journal of Innovation and Knowledge. 47(1), 2028-2036.
Hariri, N., & Pagerdkar, Y. (2015). The effect of storytelling in public libraries on increasing the creativity of preschool children: an experimental study. Information Research and Public Libraries, 22(85), 212-195. (in Persian)
Hashemzadeh, M. J., & Faramarezi, M. (2015). Users of public libraries in South Khorasan Province: Explaining information needs based on Hill's model. Information Research and Public Libraries, 22(3), 50-70. (in Persian)
Hennink, M. M., Kaiser, B. N., & Marconi, V. C. (2017). Code Saturation Versus Meaning Saturation: How Many Interviews are Enough? Qual Health Res, 27(4), 591-608.
Holloway, I., & Wheeler, S. (2002). Qualitative Research for Nurses. Australia: Blackwell science.
Huvila, I. (2020). Librarians as user participation in five European countries/perspective de bibliotherapies sur la participation des utilizations dun's cinq pays Europeans. Canadian Journal of Information and Library Science, 43(2), 127-157.
Inja, A., & Younghee, N. (2018). A study and survey of the perception towards makerspaces of the public library. Journal of Korea science, 8(2), 5-22.
Johnson, C.A (2011). How do public libraries create social capital? An analysis of interactions between library staff and patrons, library and Information Science Research, 34(2), 52-56.
Kaba, A. (2017). Library employment: satisfaction, apportunities, challenges, and future actions asperceived by academic librarians. Library Management, 38(9), 511-527.
Kakavand, A. (2016). What is a creative workshop or Makerspace? Dementia newsletter. Access at https://b2n.ir/809194. Access date 12/11/1400. (in Persian)
Kaser, R., Hoffman, D., Poulson, D., & Trotta, A. (2013). Making space for makerspaces. Internet Schools, 30(3), 20-37.
Kassel, A. (1999). How to write a marketing plan, marketing library services, 13(5), 4-6.
Kianrad, Z., Fahimnia, F., & Nakshineh, N. (2016). Evaluation of ancillary services related to public libraries in Tabriz and its role in the cultural development of reading for children and teenagers. Library and Information Research Journal, 14(2), 41-60. (in Persian)
Lakind, A., Willett, R., & Halverson, E. R. (2019). Democratizing the maker movement: a case study of one public library systems makerspace program. Reference and User Service Association a Division of the American Library Association, 58(4), 58-71.
Lee, J. R. (2017). Campus-library collaboration with makerspaces, Public Services Quarterly, 13(2), 108-116.
Li, X., & Todd, R. J. (2019). Makerspace opportunities and desired outcomes: Voices from young people. Library Quarterly, 89(4), 316-332.
Litts, B. K (2014). Making learning: makerspaces as learning environments. University of Wisconsin-Madison.
Maceli, M. G. (2019). Making the future makers: makerspace curriculum in library and information science graduate programs and continuing education. Library hi tech, 37(4), 781-793.
Michalak, R., & Rysavy, M. D. T. (2018). Academic libraries in 2018: A comparison of makerspaces within academic research libraries. Advances in Library Administration and Organization, 40(1), 88-67.
Mohammadi, M., & Motaharinia, I. (2015). Evaluation of users' satisfaction with interior architecture and painting. Information Research and Public Libraries, 20(86), 398-379. (in Persian)
Mozafari, A. (2015). Andwich Style Idea Making Workshop at Johnson County Library. Librarian 2.0, 2(4). Access at https://b2n.ir/585680. Access date 20/12/1400. (in Persian)
Mwanzu, A., & Wendo, D. R. (2017). Re-branding libraries to embrance open space and aesthetic reflections: a case of usiu- africa as a bench mark of kenyan libraries. Library Hi Teach News. 34(1), 6-10.
Omarayi, M., Ashrafirizi, H., Payi, A., Bahrami, S., & Samoui, R. (2018). The relationship between emotional intelligence and communication skills of Isfahan University libraries librarians. Health Information Management, 21(5), 622-600. (in Persian)
Patemen, J., & Williment, K. (2016). Developing community-led public libraries: evidance from the UK and Canada. 1st edition: 1-256.
Qolipour, M., & Ebrahimzadeh, F. (2018). The relationship between dimensions of organizational culture and creativity of employees. Cultural Journal, 13(3), 85-98. (in Persian)
Radniecki, T. (2018). Intellectual property in the makerspace. Journal of library administration, 58(6), 545-560.
Rahmani, M., & Fahimnia, F. (2018). Studying the dangers of library services covered by the country's public libraries. Information Research and Public Libraries, 98(5), 375-403. (in Persian)
Rahnama, S., Fatahi, R., & Dayani, M. H. (2014). Investigating the extent and factors affecting librarians' possession of communication skills: a case study of Ferdowsi University of Mashhad librarians. Journal of Information Processing and Management, 30(3), 898-875. (in Persian)
Redad, I., & Qotbzadeh Ardakani, M. (2016). Investigating the effect of librarians' communication skills on the quality of service delivery. Library and Information Science Studies, 22(3), 110-91. (in Persian)
Samirmizadeh, M. (2015). Organizational changes due to the introduction of new technologies to the library. Library and Information Research, 39(2), 1-11. (in Persian)
Sarteshnizi, S., & Ghanbari Khoshnoud, M. (2021). Investigating the relationship between communication skills, job satisfaction and creativity of public library librarians in Hamadan province. New achievements in humanities studies. 46(1), 109-93. (in Persian)
Singh, R., & Ovsak, A. (2013). Library experience matters, touch points to community engagement. Journal of library adminisrtation, 53(5-6), 344-358.
Singh, R., & Trinchetta, G. (2019). Community connections: advocating for libraries through effective brand advocacy. Public library Quarterly.
Slatter, D., & Howard, Z. (2013). A place to make, hack, and learn: Makerspaces in Australian public libraries. Australian Library Journal, 62(4), 272-284.
Stephan, W. L., & Ronald, E. G. B (2008). Electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management. Journal of tourism management, 54(6), 458-468.
Sulaimanpour, S. (2015). Management of library and information center. Book review and information and communication, 9(1), 1-16. (in Persian)
Tamini, M., Alipour Hafizi, H., & Abdullahi, Z. (2018). Examining and comparing the condition of the building and equipment of Tabriz Central Library with the standards of public libraries and measuring the level of patrons' satisfaction with the library space. Information Research and Public Libraries, 66(1), 1-57. (in Persian)
Tomcik, L. (2015). Tying it all together: utilizing market research to informa marketing plan and further library branding. Public services Quarterly, 11(1), 59-65.
Tomko, M., Nagel, R., Linsey, J., & Aleman, M. (2017). Aqualitative approach to studying the interplay between expertise, creativity, and learning inuniversity makerspaces. The American Society of Mechanical Engineers, 3(1), 1-11.
Van Holm, J. (2017). Makerspaces and local economic development. Sage journals, 31(2), 170-194.
Wang, A., & Partridge, H. (2016). Making as learning: makerspaces in universities. Australian academic & research libraries, 47(3), 143-159.
Willett, R. (2017). Learning through making in public libraries: theories, practices, and tensions. Learning, Media and Technology, 43(3), 250-262.
William, R., & Willett, R. (2017). Makerspaces and boundary work: the role of librarians as educators in public library makerspaces. Librarianship and information science, 23(1), 300-420.