زبان انگلیسی یکی از درسهای مهم در رشته کتابداری و اطلاعرسانی میباشد. اما درعینحال بهلایلی، هنوز این درس جایگاه خود را در این رشته پیدا نکرده است. بههمین دلیل پژوهشی در مورد «نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی پیرامون جایگاه درس زبان انگلیسی در رشتة کتابداری» انجام شد. در این پژوهش 230 پرسشنامه در بین دانشجویان دو مقطع کارشناسی (سال سوم و چهارم) و کارشناسی ارشدِ چهار دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز و دانشگاه اهواز توزیع شد که حدود 168 پرسشنامه (با نرخ پاسخگویی 4/73 درصد) تکمیل و برگشت داده شد. تحلیل دادهها نشان داد که: 1ـ تعداد واحدهای زبان عمومی و تخصصی ناکافی بوده و درسهای زبان فرانسه بلااستفاده است. 2ـ محتوای کتابهای تخصصی مناسب نیست، در کلاسها اصطلاحات انگلیسی مورد توجه قرار نمیگیرد....
ذاکری فرد, فاطمه. (1381). نظرسنجی از دانشجویان رشتة کتابداری و اطلاعرسانی پیرامون جایگاه درس زبان انگلیسی در این رشته. کتابداری و اطلاعرسانی, 5(شماره 4 (پیاپی 20)), 51-60.
MLA
فاطمه ذاکری فرد. "نظرسنجی از دانشجویان رشتة کتابداری و اطلاعرسانی پیرامون جایگاه درس زبان انگلیسی در این رشته". کتابداری و اطلاعرسانی, 5, شماره 4 (پیاپی 20), 1381, 51-60.
HARVARD
ذاکری فرد, فاطمه. (1381). 'نظرسنجی از دانشجویان رشتة کتابداری و اطلاعرسانی پیرامون جایگاه درس زبان انگلیسی در این رشته', کتابداری و اطلاعرسانی, 5(شماره 4 (پیاپی 20)), pp. 51-60.
VANCOUVER
ذاکری فرد, فاطمه. نظرسنجی از دانشجویان رشتة کتابداری و اطلاعرسانی پیرامون جایگاه درس زبان انگلیسی در این رشته. کتابداری و اطلاعرسانی, 1381; 5(شماره 4 (پیاپی 20)): 51-60.