@article { author = {جی جانسن, برنارد and اسپینک, آماندا and ساراسویک, تفکو and نجفی, آزاده‌ and نامور فرگی, مجتبی}, title = {}, journal = {Library and Information Sciences}, volume = {10}, number = {شماره 4 (پیاپی 40)}, pages = {237-271}, year = {2007}, publisher = {Central Library of Astan Quds Razavi}, issn = {1680-9637}, eissn = {2676-5977}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {زندگی واقعی، کاربران واقعی و نیازهای واقعی: بررسی و تحلیل پرس‌و‌جوهای کاربران در وب}, abstract_fa = {در مقالة حاضر، پایگاه‌های جستجوی داده‌گرفت[1]، شامل 51473 پرس‌و‌جو که توسط 18113 کاربر از موتور جستجوی Excite انجام گرفته،‌ تحلیل شده است. Excite یکی از موتورهای اصلی جستجوی اینترنتی است . داده‌ها با در نظر گرفتن موارد زیر گردآوری شده‌اند: (i) نشستها:[2] تغییر در پرس‌و‌جوها در طول یک نشست، تعداد صفحات بازدید شده و استفاده از بازخورد ربط[3]. (ii)پرس‌و‌جوها: تعداد عبارتهای[4] جستجو شده، و استفاده از عملگرهای منطقی و بیانگرها[5] و (iii)عبارتها: پراکندگی رتبه/ فراوانی عبارتها و بیشترین عبارتهای جستجوشده. سپس تحلیل، از پرس‌و‌جوها به کاربران متمرکز گردید تا دیدی کلی از ویژگیهای کاربران وب به دست آید. با داشتن چنین ویژگیهایی به عنوان یک منبع اطلاعاتی، تحلیلهای اشتباه بررسی گردید. منظور از تحلیلهای اشتباه، اشتباهات رایجی است که توسط کاربران صورت می‌پذیرد. در نهایت، با ارائة خلاصه‌ای از نتایج، در مورد نتایج ضمنی این یافته‌ها بحث شد.   3. Transaction logs. 4. Sessions. 5. Relevance feedback. 6. Terms. 7. Modifiers.}, keywords_fa = {بازیابی اطلاعات,پرس و جو,داده,نشست,جستجو}, url = {https://lis.aqr-libjournal.ir/article_43878.html}, eprint = {} }