%0 Journal Article %T بررسی عوامل مؤثر بر جذب کاربران با استفاده از عناصر آمیخته بازاریابی مدل p4 در کتابخانه‏های عمومی شهر سنندج %J کتابداری و اطلاع‌رسانی %I سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی %Z 1680-9637 %A کرجی, میترا %A جعفری, مریم %A رشیدی تبار, شببو %D 2015 %\ 03/21/2015 %V 18 %N 1 %P 91-114 %! بررسی عوامل مؤثر بر جذب کاربران با استفاده از عناصر آمیخته بازاریابی مدل p4 در کتابخانه‏های عمومی شهر سنندج %K اعضای کتابخانه‌ها %K سنندج(شهر) %K عناصر آمیخته بازاریابی %K کتابخانه عمومی %R %X هدف: پژوهش حاضر با هدف آشنایی با عوامل مؤثر بر جذب کاربران کتابخانه‌های عمومی شهر سنندج با استفاده از عناصر آمیخته بازاریابی مدل 4pانجام گرفته است. روش‏شناسی: ابزار گردآوی داده‌ها پرسشنامه‌ای محقق‏ساخته، بر ‏اساس عناصر آمیخته بازاریابی است. جامعه‌ آماری این پژوهش بر‏اساس آخرین آمار تا پایان آذر ماه سال 1393 شامل 7 هزار و 281 نفر از اعضای کتابخانه‌های عمومی شهر سنندج است و حجم نمونه از طریق فرمول کوکران برابر با 366 نفر از اعضای کتابخانه‌های عمومی شهر سنندج به دست آمد. در نهایت نیز 365 پرسشنامه جمع‌آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی و از شاخص‌های آماری نظیر جدول‌های توزیع فراوانی، شاخص‌های مرکزی و پراکندگی نظیر فراوانی، میانگین، انحراف معیار و میانه استفاده شده است. همچنین، برای بررسی داده‌ها از آزمون‏های‌t تک‌متغیره و فریدمن استفاده شده است. یافته ها:یافته‌های پژوهش نشان داد عناصر آمیختة بازاریابی در جذب کاربران به کتابخانه‌های عمومی شهر سنندج تأثیر دارد. همچنین، مؤلفه‌های تبلیغ، مکان و محصولات در جذب کاربران به کتابخانه‌های عمومی شهر سنندج نقش دارد ولیمؤلفه قیمت در جذب کاربران نقش ندارد. یافته‌های این پژوهش نشان داد با کمک مؤلفه‌های عناصر آمیخته بازاریابی می‌توان به جذب کاربران کتابخانه‌های عمومی شهر سنندج کمک کرد. %U https://lis.aqr-libjournal.ir/article_41605_13f97f9e76ff039678876ee355e9f722.pdf