%0 Journal Article %T ارزیابی ناشران حوزه‌ علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایران بر اساس شاخص‌های ارزش ویژه‌ برند از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی این رشته %J کتابداری و اطلاع‌رسانی %I سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی %Z 1680-9637 %A خادمی, روح اله %D 2019 %\ 08/23/2019 %V 22 %N 2 %P 99-81 %! ارزیابی ناشران حوزه‌ علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایران بر اساس شاخص‌های ارزش ویژه‌ برند از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی این رشته %K ناشر %K علم اطلاعات و دانش‌شناسی %K ارزش ویژه‌ برند %R 10.30481/lis.2019.158860.1470 %X هدف: هدف از این پژوهش شناسایی مهم‌ترین ناشران حوزه‌ علم اطلاعات و دانش‌شناسی به لحاظ شاخص‌های ارزش ویژه‌ برند از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی این رشته است. روش پژوهش: این پژوهش از نوع پیمایشی و توصیفی است. ابزار مورد استفاده، پرسش‌نامه‌ای است که بر اساس مدل آکر تهیه شده است و روایی و پایایی آن تأیید شد. جامعه پژوهش را تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی‌ارشد و دکتری) دانشگاه­‌های تهران، فردوسی و شهید چمران تشکیل داده است. به‌ منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و تحلیلی (آزمون t) استفاده شده است. یافته‌ها: یافته‌­های پژوهش نشان می‌دهد که نشر کتابدار، چاپار، کتابخانه رایانه‌ای و دبیزش به ترتیب بیشترین نمرات شاخص‌های ارزش ویژه‌ برند را کسب کرده‌اند. نتیجه‌گیری: در کل می‌توان گفت که ناشران حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی به لحاظ ارزش ویژه‌ برند در وضعیت متوسطی قرار دارند و نیاز است تا جهت ارتقا در هر یک از شاخص‌های ارزش ویژه‌ برند فعالیت شود. %U https://lis.aqr-libjournal.ir/article_84929_c07411adb641e191dd99f471d93c2371.pdf