TY - JOUR ID - 42415 TI - بررسی تاثیر ابعاد بسته بندی کتاب به قصد خرید کتاب های غیر درسی بانقش تعدیل گری قیمت و محتوای کتاب JO - کتابداری و اطلاع‌رسانی JA - LIS LA - fa SN - 1680-9637 AU - رحیم نیا, فریبرز AU - نجفی سیاهرودی, مهدی AU - علوی, سید مسلم AD - دانشگاه فردوسی مشهد، دانشیار گروه مدیریت AD - داشنگاه فردوسی مشهد، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی AD - دانشگاه فردوسی مشهد، کارشناس ارشدمدیریت بازرگانی Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 16 IS - 4 SP - 173 EP - 195 KW - بسته‌بندی KW - بسته‌بندی کتاب KW - قصد خرید کتاب غیردرسی KW - قیمت کتاب KW - محتوای کتاب DO - N2 - هدف: هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثرهای بسته‌بندی کتاب و ابعاد آن بر قصد خرید کتابهای غیر درسی است. در این میان نقش تعدیل‌گری متغیرهای قیمت و محتوای کتاب غیر درسی نیز بررسی خواهد شد. روش/ رویکرد پژوهش: تحقیق از نظر روش، توصیفی/ پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعة آماری، تمامی خریداران کتاب مراجعه‌کننده به فروشگاه‌های کتابهای غیردرسی در شهر شیراز می‌باشند که از این تعداد 280 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در تحلیل روایی ابزار گردآوری، از روشهای روایی محتوا و روایی سازه و در سنجش پایایی، از آلفای کرونباخ (80%) و روش دو نیم کردن (75%) استفاده شد. یافته‌ها: نتایج مطالعه نشان می‌دهد تنها دو بُعد ترغیبی و اطلاع‌رسانی بسته‌بندی کتاب، بر قصد خرید کتاب غیردرسی مؤثر بوده است. از سوی دیگر، درحالی که متغیر قیمت کتاب غیر درسی توانسته است رابطة میان بسته‌بندی کتاب و قصد خرید کتاب غیردرسی را تعدیل نماید، متغیر محتوای کتاب غیر درسی نتوانسته است این رابطه را تعدیل کند. بحث و نتیجه‌گیری: بسته‌بندی، جزء جدایی ناپذیر کتاب است. در صورت طراحی نازیبا و بی‌ارتباط با متن، توجه نکردن به سبک حروف نگاری روی کتاب و بدون ارائة اطلاعات لازم دربارة قیمت کتاب بر روی بسته‌بندی، خرید کتاب به صورت نامناسبی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.     UR - https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42415.html L1 - https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42415_34c16718b43da19416c5edef4eea0388.pdf ER -