TY - JOUR ID - 42633 TI - بررسی میزان رضایتمندی کاربران از تمایل با کتابداران و تعیین عوامل موثر برآن:مطالعه موردی دانشگاه فردوسی مشهد JO - کتابداری و اطلاع‌رسانی JA - LIS LA - fa SN - 1680-9637 AU - رهنما, ساناز AD - کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 16 IS - 2 SP - 197 EP - 216 KW - رضایتمندی KW - تعامل بین فردی KW - مهارتهای ارتباطی KW - دانشجویان KW - کتابداران DO - N2 - هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت رضایتمندی کاربران از تعامل با کتابداران و عوامل مؤثر در این زمینه، انجام شده است. روش‌شناسی:روش پژوهش پیمایشی است و از پرسشنامه برای گردآوری داده‌ها استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه فردوسی مشهد در سالهای سوم و چهارم تحصیل می‌باشند. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد مهمترین عوامل مؤثر بر رضایتمندی دانشجویان از تعامل با کتابداران، عبارتند از: مراجع‌پذیر بودن، اشارات و حرکات، اعلام آگاهی از حضور دیگران، اجتناب از کاربرد واژگان خاص، گوش دادن فعّال، پایان رضایت‌بخش به تعامل، لحن صدا و تنظیم عواطف. همچنین، میان سطح برخورداری کتابداران از مهارتهای ارتباطی و میزان رضایتمندی دانشجویان، رابطه معنادار و مستقیم وجود دارد. یافتۀ دیگر پژوهش نشان داد، میزان رضایتمندی دانشجویان از تعامل با کتابداران خوب بوده و بین میزان رضایتمندی در میان حوزه‌های چهارگانه (به استثنای دو حوزۀ علوم انسانی و کشاورزی) تفاوت معنا‌داری مشاهده می‌شود. علاوه بر آن، بنا بر یافته‌های حاصل از سنجش تأثیر متغیر جنسیت بر رضایتمندی دانشجویان، مشخص شد جنسیت کتابدار در این رابطه تأثیرگذار نیست. UR - https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42633.html L1 - https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42633_4487c279bdd86fbce6cec8207270063a.pdf ER -