TY - JOUR ID - 42997 TI - پیش‌شرطهای توصیه و تبلیغ کلامی درکتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی: طراحی الگوی تبلیغ کلامی مراجعان کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی JO - کتابداری و اطلاع‌رسانی JA - LIS LA - fa SN - 1680-9637 AU - کفاشان, مجتبی AU - حدادیان, علیرضا AU - آسمان دره, یاسر AD - دانشجوی دکترای کتابداری و اطلاع‌رسانی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد AD - دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه اصفهان AD - کارشناس ارشد مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 15 IS - 3 SP - 171 EP - 190 KW - توصیه و تبلیغ کلامی KW - محیط و فضای کتابخانه KW - کیفیت درک شده KW - انصاف درک شده KW - رضایت مراجعان KW - وفاداری DO - N2 - هدف پژوهش: تأکید بر درک صحیح چگونگی اثر تبلیغات بر سازمانهای خدماتی، منجر به شکل‌گیری پژوهشهای بسیاری دربارة توصیه و تبلیغ کلامی شده است. هدف این مقاله، زمینه‎یابی توسعة تبلیغ و توصیه کلامی مراجعان در کتابخانه‌ها و ارائه الگوی مفهومیِ تبلیغ کلامی مراجعان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی است. روش پژوهش: پژوهش انجام شده، از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را، مراجعان به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در شهر مشهد تشکیل داده و نمونه انتخاب شده، 384 نفر از مراجعان این کتابخانه بوده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه است و برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از الگویابی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته‌ها و نتایج: یافته‌های پژوهش نشان داد در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، محیط و فضای کتابخانه، کیفیت و انصاف درک شده از خدمات کتابخانه، بر رضایت مراجعان اثر می‌گذارد. همچنین، رضایت مراجعه کننده بر وفاداری وی اثرگذار است. در نهایت، وفاداری مراجعه کننده، به توصیه به دیگران و تبلیغ کلامی منجر می‌گردد. UR - https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42997.html L1 - https://lis.aqr-libjournal.ir/article_42997_69317a48437160a85d6ca7514c2882bf.pdf ER -