TY - JOUR ID - 43583 TI - تدوین طرح بازاریابی برای کتابخانه‌ها: ضرورتی اجتناب ناپذیر که از آن غفلت می‌ورزیم! JO - کتابداری و اطلاع‌رسانی JA - LIS LA - fa SN - 1680-9637 AU - بصیریان جهرمی, رضا AU - نادری جلودار, سمانه AD - کارشناس ارشد علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه تهران Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 12 IS - 4 SP - 123 EP - 140 KW - بازاریابی KW - طرح بازاریابی KW - کتابخانه­ ها DO - N2 - پژوهش حاضر به بررسی نقش و جایگاه بازاریابی در کتابخانه‌ها و همچنین اهمیت و ضرورت وجود یک طرح بازاریابی منسجم برای رسیدن به هدفها و مقاصد از پیش تعیین‌شده می‌پردازد. در این پژوهش سعی شده تا با الگوبرداری از ساختار کلّی طرح بازاریابی برای سازمانهای غیرانتفاعی، چارچوبی کلّی برای کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی طراحی گردد. در همین راستا، اصول، تاکتیکها  و راهبردهای بازاریابی بررسی و بر اساس آن، چارچوب نهایی طرح در قالب چهار مرحله تدوین گردیده است.    UR - https://lis.aqr-libjournal.ir/article_43583.html L1 - https://lis.aqr-libjournal.ir/article_43583_83c7ca7a6540f8580918f974beb91144.pdf ER -