آخشیک، سمیه سادات (1393). استفاده از دانش در زندگی روزمره: تحلیل نشانه شناختی بازنمایی دانش در ضربالمثلهای فارسی، پوستر ارائه شده در همایش تعامل انسان و اطلاعات، 7 آبان، دانشگاه خوارزمی، تهران.
اسماعیلزادهآشینی، زهرا؛ شریفی مهرجردی، علیاکبر (1394). افقهای آینده تصویرگری ضربالمثل در آموزش و پرورش، کنفرانس بینالمللی معماری، شهرسازی، عمران، هنر و محیط زیست؛ افق های آینده، نگاه به گذشته.
بیرانوند، شیوا (1389). نقش کمیک استریپ در رشد و خلاقیت کودکان، کتاب ماه کودک و نوجوان، 154، 85-80.
دلاور، علی (1388). مبانینظریوعملیپژوهشدرعلومانسانیواجتماعی، تهران: رشد.
ذوالفقاری، حسن (1388). فرهنگ بزرگ ضربالمثلهای فارسی، تهران: معین.
سلیمانپور، هادی (1395). تأثیر رمانهای گرافیکی بر یادداری و درگیری تحصیلی درس تاریخ آموزش و پرورش در دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه بیرجند، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه بیرجند.
سلیمی، مریم؛ سلیمی، سمیه (1397). کاربرد و مزایای آموزشی و ارتباطی گرافیک نوول و کمیک ژورنالیسم، رسانه، 29(2)، 127-148.
سماوی، عبدالوهاب؛ ابراهیمی، کلثوم؛ جاودان، موسی (1395). بررسی رابطه درگیری های تحصیلی، خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانی شهر بندرعباس، دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(7)،92-71.
سیف، علی اکبر (1386). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: دوران.
قزل ایاغ، ثریا (1383). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (مواد و خدمات کتابخانه برای کودکان و نوجوانان). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)،مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی.
کیادربندسری، فتانه (1395). تأثیر آموزش مبتنی بر هوشهای چندگانه گاردنر بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن پایه چهارم ابتدایی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
مطهری نژاد، فاطمه؛ سید، سپیده؛ محمد رضایی، علی؛ حیدریه، مرضیه؛ نوروزی، ریحانه (1394). ارتباط خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری، مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 25(132)، 333- 329.
معتمدینیا، فروغ (1395). بررسی قابلیتهای رسانه کمیک استریپ در انتقال آموزههای فرهنگی داستانهای کهن فارسی به کودکان 10-12 سال با تأکید بر داستانهای هفت پیکر نظامی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر اصفهان.
مک کلود، اسکات (1391). هنر کمیک. ترجمه رامین رحیمی. تهران: نشر آبان (1993).
References
Akhshik, S. S. (2014). Use of knowledge in everyday life: Semiotic analysis of knowledge representation in Persian proverbs. Human-Information Interaction, National Conference of Human & Computer Interaction. Iran. Kharazmi University, Tehran. (in Persian)
Bandura, A. (1977). Social learning theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Biranvand, S. (2010). The role of comic strip in children's growth and creativity, Child and Adolescent Monthly Book, 154, 85-80. (in Persian)
Ching, H. S., & Fook, F. S. (2013). Effect of multimedia-based graphic novel presentation on critical thinking among students of different learning approaches, TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 12(4), 56-66.
Clark, M. H. & Schroth, C. (2010). Examining relationships between academic motivate and Individual Difference, Learning and Individual Differences, 20(1),19-24.
Crawford, P. (2004). A Novel Approach: Using Graphic Novels to attract reluctant readers. Library Media Connection, 22(5) 26-29.
Esmaeilzadeh Ashini, Z., & Sharifi Mehrjerdi, A. A. (2015). Future horizons of proverb illustration in education. International Conference on Architecture, Urban Development, Civil, Art and Environment; Future Horizons, Looking Back, Tehran, Iran. (in Persian)
Fery, N., & Fisher, D. (2004). Using graphic novel, anime, and the internet in an urban high school. The English Journal, 93(3), 19-25.
Ghezel Aagh, S. (2004). Children's Literature and Promotion of Reading (Library materials and services for children and adolescents), Tehran: SAMT. (in Persian)
Guay, F., Marsh, H. W., Dowson, M., & Larose, S. (2005). Assessing academic motivation among elementary school children: The Elementary School Motivation Scale (ESMS), British Journal of Educational Psychology, 80, 711–735.
Hager, J. L. (2017). The Relationship of Reading Self-Efficacy and Reading Achievement in Second Grade Students, Graduate Student Theses, Dissertations, & Professional Papers, University of Montana, Missoula.
Ilhan, G. O., & Oruc, S. (2019). Comic Books Use in Social Studies Lesson: Texas History, Education and Science, 44(198).
Kiadarbandsari, F. (2017). The Impact of Gardner Multiple Intelligence Education on Elementary Fourth Grade Reading and Writing Skills, M.Sc. thesis, Allameh Tabataba'i University. (in Persian)
Kerneža, M., Košir, K. (2016). Comics as a Literary-Didactic Method and Their Use for Reducing Gender Differences in Reading Literacy at the Primary Level of Education, Ceps Journal, 6(2).
Lepper, M. R., & Corpus, J. H. (2005). Intrinsic and extrinsic motivational orientations in the classroom: Age difference and academic correlates, Journal of Educational Psychology, 97, 184-196.
Manchester, A. (2017). Teaching critical looking: pedagogical approaches to using comics as queer theory, SANE Journal: Sequential Art Narrative in Education, 2.
McCloud, S. (2012). Comic Art. Translated by Ramin Rahimi, Tehran: Aban publication. (in Persian)
Motahari Nejad, F., Sayed, S., Mohammad Rezaei, A., Heidarieh, M., & Norouzi, R. (2015). Relationship between self-efficacy and achievement motivation with academic achievement in students with learning disability, Journal of Mazandaran University of Medical Sciences. (in Persian)
Motamedinia, F. (2016). An Investigation of the Comic Strip Media Capabilities in Transmitting Cultural Teachings of Old Persian Stories to Children 10-12 Years Old with Emphasis on Seven Military Stories, M.Sc. thesis, Isfahan University of Art. (in Persian)
Norrick, N. R. (1985). How Proverbs Mean: Semantic Studies in English Proverbs, Berlin: De Gruyter Mouton.
Salimi, M., & Salimi, S. (1979). The Educational and Communication Benefits of Novell Graphics and Comics Journalism. Media, 29(2), 127-148. (in Persian)
Samawi, A. W., Ebrahimi, K., & Javadan, M. (2016). The relationship between academic engagement, self-efficacy, and academic motivation with academic achievement in high school students in Bandar Abbas. Cognitive Strategies in Learning, 4(7), 92-71. (in Persian)
Schnakenberg, U. (2010). Developing multi perceptivity through cartoon analysis: Strategies for analyzing different views of three watersheds in modern German history, Teaching History, 139(32).
Seif, A. A. (2007). Modern Breeding Psychology: The Psychology of Learning and Education, Tehran: Dowran. (in Persian)
Soleimanpour, H. (2016). The Impact of Graphic Novels on Retention and Academic Engagement in the History of Education in Birjand University Students of Educational Sciences, M.A thesis. Birjand University. (in Persian)
Sullivan, E. T. (2002). Reaching Reluctant Yang Adult Readers: A Handbook for Librarians and Teachers, Scarecrow Press, Rowman.
Tiemensma, L. (2009). World library and information congress: 75TH IFLA general conference and council. Milan, Italy.
Trevino, N. N., & Dreitas, S. C. (2014). The relationship between intrinsic motivation and academic achievement for first generation Latino college students, Social Psychology of Education, 17. 293-306.
Zolfaghari, H. (2009). The great culture of Persian proverbs, Tehran: Moein. (in Persian)