هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه و مراکز اطلاعرسانی صنعت نفت تهران (شامل مرکز اطلاعرسانی شرکت ملی نفت ایران، مرکز اطلاعرسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، کتابخانه پژوهشگاه صنعت نفت) میباشد. روش پژوهش، پیمایشی از نوع توصیفی است و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامة محققساخته استفاده شده. جامعة مورد مطالعه شامل 6250 نفر عضو مراکز اطلاعرسانی و کتابخانه میباشند. برای تحلیل دادهها از نرمافزار «اسپیاساس»، برای جلوگیری از پراکندگی پاسخهای مختلف از توزیع فراوانی، و به منظور سنجش عوامل موثر و معناداربودن ارتباط عوامل مختلف با رضایت مراجعان از آزمون دوجملهای استفاده شده است و در آخر هم عوامل جانبی بهمنظور مشخصکردن نسبت رضایت مراجعان زن و مرد، نسبت رضایت مراجعان با مدارک مختلف، و نسبت رضایت مراجعان سه مرکز موردمطالعه، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان میدهد که میزان رضایت از مراکز اطلاعرسانی و کتابخانه در سطح خوبی (73درصد) قرار دارد و بیشترین رضایت (78درصد) به رفتار و توان کتابداران و کمترین رضایت (67درصد) از منابع بخش مرجع میباشد.
مهراد, جعفر, & جهانیان, محمد علی. (1383). میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه و مراکز اطلاعرسانی صنعت نفت تهران. کتابداری و اطلاعرسانی, 7(شماره 2 (پیاپی 26)), 95-100.
MLA
جعفر مهراد; محمد علی جهانیان. "میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه و مراکز اطلاعرسانی صنعت نفت تهران". کتابداری و اطلاعرسانی, 7, شماره 2 (پیاپی 26), 1383, 95-100.
HARVARD
مهراد, جعفر, جهانیان, محمد علی. (1383). 'میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه و مراکز اطلاعرسانی صنعت نفت تهران', کتابداری و اطلاعرسانی, 7(شماره 2 (پیاپی 26)), pp. 95-100.
VANCOUVER
مهراد, جعفر, جهانیان, محمد علی. میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه و مراکز اطلاعرسانی صنعت نفت تهران. کتابداری و اطلاعرسانی, 1383; 7(شماره 2 (پیاپی 26)): 95-100.